Hallo,
Mijn ouders zijn in 2008 ongewild overgezet van tele 2 naar Pretium telecom. Zonder te weten hebben ze dus ook toestemming gegeven voor een abonnement op Privilege bv.
Nu anno 2013 kom ik als zoon erachter dat zij jaren lang een jaarlijks bedrag van 70 euro aan contributie hebben betaald aan Privilege bv. Bij navraag aan mijn ouders wisten zij eigenlijk helemaal niet waar dit bedrag vandaan kwam.
Na wat speurwerk op het internet ben ik heel wat verhalen tegen gekomen over dit prachtige oplichters bedrijfje.
Niet lang daarna heb ik gelijk het bedrag laten storneren via de bank, en ik heb een schriftelijke opzegging gedaan met in acht neming van de wettelijke opzegtermijn.
een aantal weken na het versturen van deze opzegbrief, krijgen mijn ouders een onbeschoft telefoontje van privilege bv of ze het verschuldigde bedrag van 70 euro alsnog willen betalen. Kort daarop volgt ook een soortgelijk brief.
Ik niet gek, dus ik ga eens even bellen met deze bandieten. Hier wordt ik dus geholpen met een alles behalve vriendelijke telefoniste die me kan vertellen dat ze inderdaad de opzegbrief hebben ontvangen, maar dat we eerst maar het verschuldigde bedrag maar moeten overmaken en ze daarna de opzegging kunnen gaan doorvoeren. Nou op dat moment kan ik mijn fatsoen ook niet meer houden...
Er zou nog een tweede brief volgen waarin weer iets moois zal worden uitgelegd over privilege bv en over de contributie van een of ander lullig blaadje van hun.
Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen om dit op een zo correct mogelijke manier kan beëindigen en van deze wan praktijken af kom.