Mijn schoonmoeder (82) was benaderd door Pretium en zonder dat zij dat in de gaten had werd zij van KPN naar Pretium omgeschreven. KPN heeft geen contact met haar opgenomen over ontbinding van het abonnement. Vreemd!!
Vervolgens is het contract (als dat er al was) met Premium opgezegd (aangetekend) en weer contact opgenomen met KPN. Aanvankelijk door KPN van het kastje naar de muur gestuurd en tenslotte kreeg mijn schoonmoeder een aanvraag formulier thuis gezonden om een nieuw abonnement af te sluiten. Wederom met KPN contact opgenomen. Uit dit gesprek bleek dat het abonnement met KPN altijd blijft bestaan en dat alleen de afrekenlijn via Pretium loopt. Vreemde gang van zaken. Ook medegedeeld dat KPN op deze manier duizenden klanten kwijtraakt aan een toch malafide onderneming echter hier is volgens KPN wettelijk niets aan te doen. Nu is mijn vraag of KPN en Pretium het op een akkoordje hebben gegooid? Het is immers niet logisch dat je zo maar klanten laat lopen naar een andere provider, wetende dat deze op een valse manier je klanten aftroggelen.