BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Planet Internet en verbinding

Bijdrage door gebruiker
15-10-2007
4 reacties

Hallo,Ik heb voor ongeveer 6 jaar nu ADSL. Eerst bij tiscali en naderhand bij Planet Internet (Tiscali had ons verkocht!). Nu zit ik 2 jaar bij Planet en het heeft altijd goed gewerkt zonder problemen. Nu ben ik ondertussen een maand bezig met het weer krijgen van internet. Een maand geleden ging er iets fout in de verbinding ik kreeg in een keer om het 15/20 min een storing op mijn lijn waardoor mijn modem een reset kreeg. Dus ik nadat ik zo'n 15 keer op een dag mijn internet weg viel gebeld. Krijg ik als eerste te horen dat ik geen abb bij hun heb. Wat achteraf na gebeld te hebben met tiscali (want dat werd mij verteld) bleek dat ze bij de klantenservice verkeerd gekeken hebben. Kan gebeuren dat ik ondanks dat het wel slecht is. Ik mijn verhaal daar verteld en een aantal dingen gebrobeerd. Uiteindelijk werkte het nadat ze mijn snelheid gehalveerd hadden want dan zou het singaal stabiel zijn en mijn internet wel blijven werken. Goede oplossing dacht ik, want na 2 dagen begon het gesodemieter weer. Ik had in een keer helemaal geen internet meer.Ik weer bellen (4 keer) kreeg iemand aan de lijn die zei heeft u een momentje en bleef vervolgens 10 min weg dus opgehangen en nog een keer gebeld. Nadat ik bij de 4de keer wel doorgezet werd naar de 2de lijn werd mij verteld dat het aan mijn configuratie lag. Ik heb me namelijk niet aan de standaarden van ADSL gehouden. Ik heb mijn splitter namelijk niet binnen 1 meter van het ASRA punt van de KPN zitten. Dit komt omdat ik mijn splitter en modem langs mijn PC heb staan op de zolder dus die afstand is zo'n 12 meter. Ik zou alles wat ik 6 jaar geleden had aangelegd en dus ook 6 jaar heeft gewerkt maar moeten aanpassen naar de standaard. Dit is niet echt logische he dat als hun iets aanpassen dat ik dan maar mijn kabels opnieuw moet aanleggen.Ik heb ondertussen voor ik denk wel zo'n 4 uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk. Maar ben nog niks opgeschoten.Kan ik niet eisen dat Planet Internet mijn verbinding weer in de oude staat terug zetten. Dus niet ADSL2 (waardoor de problemen zijn gekomen) maar ADSL instellen. Ik heb nooit toestemming gegeven om deze verbinding te veranderen.Groeten Paul

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.