BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Overstappen van glasvezel internetprovider naar andere glasvezel internetprovider

Bijdrage door gebruiker
25-11-2012
19 reacties
Nadat onze jaarcontract afliep bij glasvezel internetprovider Tweak, hebben wij besloten om over te stappen naar XMSnet.

De overstap ging om de volgende reden.
Tijdens de contract periode bij Tweak kregen we een korting mee op het Internet&Bellen abonnement (totaal prijs €45 p/m). Deze korting verviel na de contract periode, maar 4 maanden voor het voorlopen van het contract had Tweak de prijzen verlaagd van haar abonnementen. De totaalprijs van Internet & Bellen kwam nu zonder korting ook uit op €45. Echter wij moesten de volle mep van €67,50 betalen voor het abonnement. Na telefonisch contact blijkt dat de nieuwe prijzen niet voor bestaande klanten gelden, maar alleen voor "nieuwe" klanten of bestaande klanten die een nieuw contract aangaan.

Dus wij besloten om het abonnement af te sluiten en over te stappen naar XMSnet.
Via de e-mail (op 23 oktober) hebben wij een brief met verzoek om opheffing gestuurd aan Tweak en netjes paar dagen later (op 30-10) bericht gehad dat internet per 30-11 afgesloten gaat worden.

Op 23 oktober, heb ik telefonisch via de klantenservice, een nieuw abonnement (internet & Bellen) aangevraagd bij XMSnet.

Een week na aanmelding, bij XMSnet, hebben wij nog steeds geen bevestiging ontvangen en heb ik, op 2 november, weer gebeld met de klantenservice van XMSnet. Daar werd duidelijk dat mijn eerdere telefonische aanmelding niet goed doorgekomen was. Dus hebben we telefonisch opnieuw de aanmeldt procedure doorlopen.

Weer een week later, hebben wij nog steeds geen bevestiging ontvangen. Dus op 9 november heb ik de klantenservice maar weer gebeld met de vraag naar de status van mijn aanmelding. Daar werd gelukkig duidelijk dat mijn aanmelding binnen is, maar deze een foutmelding geeft.

Wat mij toen verteld werd verbaasde mij enorm. Ik ben een bestaande klant op glasvezel bij een andere provider, namelijk Tweak. Tweak heeft de glasvezel lijn, tot de bevestigde datum van 30 november, in gebruik. XMSnet is niet in staat mijn aanmelding te doen voor die tijd. Dus ik moet op 30 november terug bellen om mij opnieuw aan te melden waarmee de doorloop tijd van 20 werkdagen in gaat voor oplevering van de verbinding. Met andere woorden ik zit 4 weken zonder internet. Dit is niet acceptabel aangezien ik internet nodig heb voor mijn werk.

Na telefonisch contact met Tweak bevestingen zij dit verhaal, echter hun proces stageneert niet als een glasvezel lijn in gebruik is. Zij geven de beheerder (Reggefiber) voordat de lijn vrijgegeven is door dat de klant omgeschakeld wordt van een bestaande glasvezel provider naar Tweak. De datum die zij daarbij afgeven aan de beheerder is afgestemd met de klant op basis van de bevestigingsdatum van opheffing bij de "oude" provider en ingangsdatum van het abonnement bij de nieuwe provider. Dit doen zij om te voorkomen dat een klant weken zonder internet zit. Tweak geeft ook aan dat het wel eens kan voorkomen dat een klant enkele dagen zonder internet zit, omdat de planning van de beheerder niet altijd aansluit op de wens van de klant. Tweak geeft aan dat dit geen week hoeft te duren.

Inmiddels hebben wij ook de bevestinging van aanmelding van XMSnet via de post ontvangen. In tweevoud, waarschijnlijk omdat beide aanmeldingen toch in het systeem terecht zijn gekomen.

Ik heb geen begrip voor het huidige omschakelingsproces op glasvezel. Dit was vroeger ook het geval bij ADSL en daar hebben de providers toch van geleerd? Waarom gebeurd er nu precies hetzelfde bij glasvezel?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.