BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Overstap van Hi naar KPN, rekeningspecificatie

Bijdrage door gebruiker
11-08-2011
Reageer
Ik had een Hi sim only abbonement van € 9,95 (+ eindeloos sms bundel €9,95) met een waardebundel van € 44,12 (hieruit werd alleen mijn bellen betaald, aangezien ik een aparte smsbundel had van 1000 smsjes). Twee weken geleden ben ik overgestapt naar KNP Persenal Sim Smart 350 (incl. Internet). Normaal €47,50 nu de eerste 9 maanden € 23,75.
Omdat Hi een onderneming van KPN is, lopen beide abbonementen in de zelfde facture, van 6 juli 2011 tot 9 augustus 2011 van € 44,30 iets meer dan die 20,40 wat ik normaal betaal per maand. Ik ben op 27 juli 2011 overgestapt. Het viel me op dat mijn waardebundel nog maar € 31,51 was (een verschil van € 12,50). Deze waardebundel was is na mijn idee te verklaren, op mijn afrekening staat dat een smsje/belminuut uit mijn nieuwe bundel € 0,09 kost. 0,09 x 350 min = 31,50.
Maar ik heb 20 dagen van deze facature periode gebruik gemaakt van mijn oude bundel met een veel hogere waardebundel.
Hi waardebundel: € 44,12 / 31 (dagen van de maand) X 20 (dagen gebruik gemaakt van de bundel) = € 28,46
Kpn waardebundel : € 31,51 / 31 dagen X 14 dagen = € 14,23
Waardebundel facature 28,46 + 14,23 = € 42,69
Hi verbruik in die 20 dagen volgens rekeningspecificaties: € 39,07 + € 3,16 (buitenland = buiten de bundel). Toch iets te veel gebeld deze maand.
Kpn verbruik in die 14 dagen volgens rekeningspecificaties: € 4,72
Bij Hi heb ik 13,77 te veel verbruikt (verschil Hi waardebundel en Hi verbruik). Maar dit is 2 euro minder dan wat mijn rekening aangeeft: verbruik boven bunden € 15,44.

Mij mij scheeld het amper 2 euro. Maar mijn vraag is, mogen ze je oude bundeltariefen zomaar in je nieuwe bundel laten vallen? Stel dat je een lage bundel hebt (en dus hoge bundelwaarde) en overstapt naar een hele hoge bundel (met in verhouding een lagere bundelwaarde, omdat je kosten per sms/min veel lager zijn). Dan kun je volgens mij best aardig tussen wal en schip vallen.
Ik vroeg me af of meer mensen dit kennen? Want de rekeningspecificaties van Hi en KPN zijn niet echt overzichtelijk. Of heb ik ergens een misrekening gemaakt? Want als ik niet over mijn bundel had gezeten, wat het verschil 5 euro geweest. Het blijft een klein bedrag, maar als KPN dit bij iedereen doet, is het wel erg eenvoudig geld opstrijken.
Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)