In 2008 heb ik een contract afgesloten bij KPN voor een abonnement op de Glasvezel, omdat deze pas in 2009 hier is gelegd zijn wij op 10 maart 2010 eindelijk aangesloten. Ik moet zeggen dat ik met het pakket heel tevreden ben, alleen vind ik de harddiskrecorder erg langzaam.
Maar op 16 februari 2010 kreeg ik een brief, dat mijn internet verbinding (snel surfen) omgezet zou worden naar een ander abonnement omdat ik geen vaste telefoonaansluiting meer zou hebben. Ik was hier zeer verbaasd over omdat ik niet opgezegd had en heb hierover gebeld met uw klantenservice. Deze vertelde dat dit kwam omdat afdeling glasvezel mijn telefoonabonnement had overgenomen. Maar ik hoefde me geen zorgen te maken want alles zou geregeld worden.
Op 10 maart 2010 ben ik aangesloten en omdat ik al een Experiabox had heeft de monteur geprobeerd om de glasvezel hierop aan te sluiten. Dit werkte niet en hij heeft daarop een nieuwe box gepakt en de zaak aangesloten. De oude box heeft hij mee genomen.
Nu krijg ik op 04 april 2010 opeens een faktuur binnen van de internet verbinding (ADSL Snel Surfen zonder vaste lijn) voor 2 maanden. Ik vond dit heel vreemd omdat ik in deze tijd al Glasvezel van KPN gebruik. Ik heb hierop gebeld met de klantenservice van KPN en alles zou geregeld worden.
Vervolgens krijg ik op 06 april 2010 een e-mail bevestiging binnen dat dit abonnement per 6 mei 2010 beëindigd zou worden, waar ik het niet eens mee. Ik heb tenslotte vanaf 10 maart Glasvezel van KPN. Daarna krijg ik op 7 april een brief binnen dat ik de Experiabox plus splitter moet terugsturen, maar die heb ik in gebruik en de andere is meegenomen door de monteur.
Ik hierop weer met de klantenservice gebeld (0900-0244) en daar werd mij verteld dat ik een andere klantenservice moest hebben, omdat zij dit niet konden regelen voor mij. Ik was hier zeer verbaasd over omdat bij mij overal toch KPN op staat en geen ander bedrijf. Toen ik dit aangaf werd de mevrouw van de klanten service erg onaardig tegen mij want ik mocht haar de les niet lezen…..
Uiteindelijk heb ik de andere klantenservice (0900-0747) gebeld en daar de zaak uitgelegd. Deze vriendelijke meneer zei tegen mijn dat hij het zou proberen te regelen. Maar helaas….
Ik begin me nu toch werkelijk af te vragen of ik wel de juiste beslissing heb genomen om een abonnement bij KPN af te sluiten. Ben erg tevreden over de dienst maar de papieren rompslomp is met toch iets teveel. Bovendien kan ik deze maand een telefoonrekening verwachten omdat die servicenummers toch wel wat kosten terwijl ik voor niets naar vaste nummers kan bellen.
Kpn is toch kpn waar doen ze toch moeilijk over..