Dit keer een vraag in de categorie "kan dit" ?
Gisteravond geprobeerd met een 'extra' laptop geprobeerd toegang tot mijn wireless netwerk te krijgen (Chello/UPC-account met modem; aangesloten op Lynksys 54G wiresless router, 'hoofd-computer' met vaste kabel aan dit kastje, eigen laptop altijd op wireless.)
Ondanks juiste "key" kon ik geen connectie krijgen (bleef hangen in "acquiring network adress"..).
Vreemd... toen bij toeval eigen laptop even uitgeschakeld, vervolgens WEL connectie mogelijk... Daarna eigen laptop weer aangeschakeld, deze bleef dus ook hangen in het verkrijgen van wireless aansluiting.
In ';t verleden was dit nooit geen probleem (ook de htc wildfire van m'n vrouw heeft thuis gewoon connectie met hetzelfde wireless als mijn laptop aanstaat..), enigste 'verschil' kan zijn dat in het geval van gister beide laptops naast elkaar stonden in de onmiddelijke nabijheid van de router/wireless modem. (eerdere gevallen waarbij het probleemloos werkte waren 'gewoon' in de huiskamer met de router op de boven-verdieping.. niet getest gister)
Denk zelf aan 'n soort van 'overspraak' van wireless signalen tussen laptops onderling (zoals gesteld, vlak naast elkaar..of tussen de laptop en de router/wireless modem in dezelfde ruimte.. Maar begrijpen doe ik het niet, wie wel...??
m.vr.gr. Bond007