Sinds ca. 3 maanden hebben wij een internet-telefonie abonnement bij Orange. Het internetten gaat prima echter de kwaliteit van de telefonie laat zwaar te wensen over.Regelmatig zijn we telefonisch niet bereikbaar. Mensen horen dan de in gesprek toon. Ook kunnen we regelmatig zelf niet bellen. Er is geen kiestoon, oftewel we hebben een dooie lijn. In dat geval kunnen we de live-box resetten zodat we voor ca. 1 dag weer kunnen bellen, waarna het hele verhaal weer van voor af aan begint.Ook klagen mensen die we aan de telefoon hebben over een echo op de lijn. Men hoort zichzelf praten. En op andere momenten klaagt men dat we slecht verstaanbaar zijn. Na vele telefoontjes naar de helpdesk a E 0,20 per minuut (?) waarin ons steeds werd toegezegd dat het probleem nu echt opgelost was, kregen we een nieuwe livebox thuisgestuurd. Eén week ging het goed en daarna hadden we weer dezelfde problemen.De medewerkers van de helpdesk zijn ronduit arrogant. Kortgezegd komt het erop neer dat men vindt dat we niet moeten zeuren. En over de hoge kosten die we hebben gemaakt omdat we regelmatig met onze mobiel moeten bellen omdat de vaste lijn het weer eens niet doet, hoeven we al helemaal niet te beginnen.Vanwege de vele klachten hebben wij besloten het telefonie abonnement terug te zetten naar het goedkoopste abonnement, namelijk die van E 1,00 in de maand waarbij je hogere belkosten hebt. Mijn man heeft dit telefonisch doorgegeven aan de administratie, die de wijziging zou doorvoeren. Vervolgens kregen wij per e-mail een bevestiging dat het abonnement was opgezegd. Mijn man heeft direct weer gebeld met Orange om door te geven dat dat niet de bedoeling was. De medewerker verzekerde hem dat het nu goed geregeld zou worden en dat we het goedkoopste telefonie abonnement zouden krijgen. Een week later kwamen we er achter dat we weer niet bereikbaar waren, sterker nog, dat ons nummer niet meer bestond. Weer heeft mijn man gebeld met Orange, dit keer met de helpdesk. Nu werd hem meegedeeld dat het telefonie abonnement was beëindigd en dat we ons telefoonnummer kwijt waren. Mijn man heeft de situatie uitgelegd en de medewerker kon in de computer zien dat mijn man inderdaad gebeld had om door te geven dat het abonnement niet beëindigd moest worden maar omgezet moest worden. De medewerker kon niet zien waarom het abonnement nu toch beëindigd was en zou ervoor zorgen dat we teruggebeld worden. Dit is nu een week geleden en nog steeds niets gehoord....... Zo langzamerhand is de maat bij ons vol en we willen wel eens weten of Orange het recht heeft ons zomaar ons vaste telefoonnummer te ontnemen.