Sinds
begin van dit jaar ben ik meerdere malen telefonisch benaderd door Orange of ik van m’n ADSL Lite over wil stappen naar ADSL Extra. Telkens weer heb ik aangegeven geen interesse te hebben. Op een gegeven moment kreeg ik een e-mail van Orange dat ik goedkoper en met dubbele snelheid kon gaan internetten. Hier ben ik wel op in gegaan. Enkele dagen later wordt ik gebeld door Orange dat ze een geweldige aanbieding voor me hadden, namelijk ADSL Extra waar ik dus op antwoordde dat ik al via de e-mail had gereageerd voor ADSL Extra zonder telefonie. Dat maakte volgens de medewerker niet uit en het kon nu ook worden geregeld. Het omzetten van de verbinding zou op 6 maart gebeuren, maar ongeveer een week daarvoor ontving ik een brief waar ze tot hun spijt moesten mededelen dat de oude verbinding een dag voor het omzetten al niet meer zou werken en dat klopte want de dag daarvoor was plots de verbinding weg. Opzich kan ik met 1 dag zonder internet wel leven, maar week na week nog steeds geen internet. Ik heb er al iets van 15 telefoontjes naar de klantenservice opzitten zonder resultaat. Iedere medewerker komt met een ander verhaal. Sommige wisten me te vertellen dat het de week dat ik belde opgelost moest zijn en anderen hadden geen idee of wisten niet eens wat het probleem was, dus dat schiet allemaal voor geen meter op. Het is gewoon belachelijk dat je zo’n duur telefoonnummer moet bellen voor een probleem waar je zelf niets aan kunt doen en dan ook nog bij medewerkers terechtkomt die amper tot geen kennis van zaken hebben. Meestel wimpelen ze gewoon af. Nog een leuke verassing is dat Orange de KPN-lijn heeft geprobeerd op te zeggen voordat het afliep, omdat het nu allemaal via Orange gaat. Er is alleen een probleem, want daarmee zijn ze te laat en het loopt nu nog door tot het einde van het jaar. Dit was dus ook geen enkel probleem en ze zouden het opzeggen bij KPN dus ik betaal aan beide terwijl het via Orange gaat. Maar goed, je kon na 21 dagen opzeggen en dat heb ik ook gedaan. Volgens de medewerker was ik onmiddellijk van m’n abonnement af en betreurde ze dat ik op wou zeggen. Ik zou nog een bevestigingsbrief van Orange krijgen, maar tot op heden heb ik die niet gekregen.Op 8 aprilheb ik maar weer ’s contact opgenomen en gevraagd hoe het nou precies zit. De ADSL Extra-aanvraag is geannuleerd, maar ik zit nog tot november aan m’n ADSL Lite vast wist de medewerker mij te vertellen. Ik dacht dat ik van Orange af was, maar blijkbaar is dat niet zo wat ik totaal niet begrijp aangezien mij lijkt dat het gewoon 1 abonnement is die omgezet is en er is me ook verteld dat het niet meer terug gezet kan worden omdat de ADSL Lite was opgeheven. Dus ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet. Ik heb overigens direct na het opzeggen de automatische incasso van zowel de KPN-lijn als die van Orange stopgezet en intussen heb ik al een e-mail ontvangen van Orange over een betalingsachterstand terwijl ik geen eens een verbinding heb. Ik heb sowieso al een maand zonder internet gezeten waar ze vrolijk geld voor hebben geïncasseerd. Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen, want ik kom er niet meer uit!