BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opzegging ADSL abonnement van Planet

Bijdrage door gebruiker
22-06-2007
2 reacties

Op 29 jan heb ik mijn Adsl abonnement van Planet Internet telefonisch opgezegd. Deze liep 9 maart af en ik was dus ruim op tijd. Op de zelfde dag heb ik ook mijn vaste telefoonaansluiting bij KPN opgezegd. Ik kreeg de zelfde dag nog een bevesting per email van Planet en de volgende dag eenbevesting per post van KPN én Planet. Ik dacht aan mijn verplichtingen voldaan te hebben echter een paar dagen later kreeg ik een schriftelijke bevesting van mijn nieuwe Adsl breedband aansluiting, waar ik dus nooit en te nimmer om gevraagd heb - niet schriftelijk niet telefonischniet via Internet. Veel heen en weer gebeld en aangetekende brieven naar planet gestuurd met de bewijsstukken van mijn opzeggingen. Planet hield voet bij stuk dat ik een Adsl breedband abonnement had( 40 E per maand ) en begon begin maart abonnementsgeld automatisch te incasseren, wat ik onmiddelijk heb gestorneerd. Dit spel ging door tot begin mei en Planet heeft mijn Adsl abonnement beeindigd wegens achterstallige betaling! Mijn schuld bedroeg 144 Euro en Planet heeft mijn contact beëindigd en de schuld over gedaan aan een incassoburo (182 E) met de dreiging van een rechtszaak als ik niet betaal voor 26 jun en dat de gerechtskosten voor mijn rekening zouden komen !

Mijn vraag is moet ik maar betalen om van het gedoe af te zijn of hoesterk sta ik in deze en hoe moet ik mij in dit geval opstellen ?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.