Op 29 oktober 2013 heb ik een contract met hollandsnieuwe afgesloten met nummerbehoud. Mijn telefoonnummer is overgaan op 24 december 2013. Pas op 24 december 2013 heb ik feitelijk gebruik kunnen maken van het netwerk van hollandsnieuwe en het abonnement. Al snel merkte ik dat ik problemen had met de dekking. De verbinding viel regelmatig tijdens het bellen weg en ik had niet of nauwelijks internetverbinding. Op 27 december 2013 heb ik hollandsnieuwe gebeld en aangeven dat ik het abonnement wil opzeggen, vanwege de slechte dekking. Zij stuurden mij via e-mail een retourformulier, waarmee het toestel plus simkaart teruggestuurd kon worden naar hollandsnieuwe en zij gaven tevens aan dat na ontvangst van het toestel het abonnement beëindigd zou worden. Ik heb het toestel met simkaart aangetekend teruggestuurd naar hollandsnieuwe op 27 december 2013. Vervolgens krijg ik diezelfde dag opnieuw een e-mail van HN met daarin de mededeling dat de dekking in mijn postcode gebied niet optimaal is en dat ik het toestel naar Studentmobiel (de tussenpersoon) moet sturen voor annulering van het abonnement. Aangezien ik het toestel al naar HN had gestuurd belde ik in paniek naar Studentmobiel. Zij gaven aan dat alleen binnen 7 dagen na ontvangst van het toestel, het toestel teruggestuurd kon worden naar Studentmobiel. Omdat die 7 dagen al voorbij waren moest ik toch bij HN zijn.
Hierna hoorde ik een hele week niets. Op 3 januari 2014 ben ik zelf maar gaan bellen met HN. Ik kreeg toen van een medewerker te horen dat alles in orde zou komen en dat ik een bevestiging van de opzegging via e-mail zou ontvangen. Maar wat kreeg ik later die dag, niet een bevestiging van de opzegging, maar de mededeling dat het abonnement niet geannuleerd kan worden en dat ik daarvoor bij Studentmobiel moet zijn. Ik belde opnieuw HN en gaf aan dat ik al van Studentmobiel vernomen had dat dit niet het geval is, maar ik werd niet geloofd. Ik moest zwart op wit kunnen aantonen dat Studentmobiel dit heeft gezegd. Dus heb ik opnieuw Studentmobiel gebeld (3 kwartier in de wacht gestaan) en gevraagd om een e-mail waarin staat dat zij niet voor de opzegging kunnen zorgen. Deze e-mailbevestiging kreeg ik vervolgens van Studentmobiel en hierna heb ik opnieuw HN gebeld met de mededeling dat ik de bevestiging van Studentmobiel heb gekregen en dat ik het nu zwart op wit kan aantonen.
Ik kreeg toen te horen, dat zij dit zelf van Studentmobiel willen vernemen, en dat zij zelf een e-mail willen sturen naar Studentmobiel. Ik moet tot maandag 6 januari 2014 maar wachten, omdat zij op de reactie van Studentmobiel willen wachten.
Op 6 januari 2014 niets gehoord van HN. Dus zelf aan het einde van de dag maar weer gaan bellen. Toen kreeg ik te horen dat sprake is geweest van miscommunicatie. Ze dachten dat ik nog binnen de bedenktermijn zat, en dat het abonnement nog geannuleerd kon worden. Nu dat naar hun mening niet zo is, moet eerst een onderzoek naar de dekking worden gedaan. Ik krijg het toestel met simkaart teruggestuurd en dan wordt onderzoek naar de dekking gedaan. Terwijl ik eerder al via e-mail de bevestiging van HN gekregen heb dat de dekking niet optimaal is in mijn postcodegebied. Daarnaast ben ik van mening dat ik met mijn opzegging op 27 december 2013 binnen de bedenktermijn zat, omdat mijn telefoonnummer pas op 24 december 2013 is overgegaan van Tmobile naar HN en dus pas sinds 24 december 2013 gebruik kan maken van het abonnement. Toch?