BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

opzeggen Planet ADSL en contractsduur.

Bijdrage door gebruiker
05-10-2005
4 reacties

We hebben in december 2001 adsl aangevraagd bij Planet. We kregen toen bijna meteen onze inlog gegevens. Omdat KPN de centrale nog moest aanpassen kan nog geen ADSL worden geleverd. Pas op 12 maart 2002 is een monteur de lijn komen opleveren.

In december 2004 hebben schriftelijk aan Planet aangegeven ons advanced adsl abonnement te willen omzetten naar Standaard. We kregen toen bericht dat dat pas kon per einde contract datum.O.i. dus per 12 maart.Pas 5 april 2005 is de snelheid daadwerkelijk aangepast. In april is echter wel in eerste instantie het bedrag voor ADSL advanced afgeschreven, maar na na vraag is in mei een gedeelte daarvan gerestitueerd.

We willen nu Planet helemaal opzeggen, per einde contractdatum dus, nl in onze ogen nog steeds 12 maart 2006. Planet echter hanteert echter opeens 1 mei als einde contract. Zij verklaren dit als volgt; ze werken per hele maanden en de nieuwe snelheid is pas per 5 april ingegaan. Ik heb hen er op gewezen dat dit niet aan ons kan worden aangerekend aangezien we aan alle voorwaarden van hun eigen algemene bepalingen hebben voldaan en meer dan 1 maand voor einde contract periode de wijziging hebben "aangevraagd". Dat zij blijkbaar niet in staat zijn gebleken die wijziging per start van het nieuwe contract door te voeren kan o.i geen reden zijn om de contract datum eenzijdig te wijzigen??

Wat is nu de eigenlijke datum van einde contract? Kan Planet ons houden aan de datum van 1.5.2006"? of moeten zij 12.03.2006 aanhouden. Voor alle duidelijk heid: in maart 2002 zijn inderdaad de eerste abonnementskosten afgeschreven.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.