BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opzeggen KPN

Bijdrage door gebruiker
12-01-2013
11 reacties
Ik wil van KPN af. Waarom. Lees het hieronder. Iemand ook soortgelijke ervaringen?

30 november 2012
Met de verhuizing van een nagenoeg complete familie van Lisse naar Delft besluiten we over te stappen van Ziggo naar KPN. Allemaal draadloos. Dat lijkt ons wel wat. Tot onze blijdschap blijkt dat KPN al op 9 januari 2013 een monteur aan huis kan leveren.

9 januari 2013, de ochtend
Talloze brieven, SMS-jes en mailtjes verder. Er moet iemand thuis zijn. Want vandaag is de grote dag. De monteur komt en gaat ons verbinden. Tussen 12:00 en 18:00 komt hij ons verblijden.
Zelfs Tibby, de border collie lijkt zenuwachtig. Nog een laatste lange ronde stokken gooien en halen en dan uitkijken naar de kuiten van de monteur.

9 januari 18:00 uur
Twee groenbruine ogen kijken droevig in twee bruine ogen. En andersom. Geen monteur, geen interactieve TV, geen kuiten. Niemand is gekomen. Dus maar even KPN gebeld. Maar die weten het ook niet. Ja we zijn 24 uur bereikbaar, maar de collega’s die u kunnen antwoorden zijn allang naar huis. Wat wij hier doen. Geen idee. Overigens vinden ze de telefoonverbinding wel slecht. Ja die is van KPN.

9 januari 19:00
Ah de monteur. Ja hij had wel kunnen bellen dat hij later kwam, maar ach wat maakt het uit. En ja die lust wel een kopje thee. Met wel twee klontjes suiker. Zoete mensen daar bij KPN. Nadat de thee op is vertelt hij dat hij naar huis gaat. De verbinding is niet “opgeleverd” en ja, dan kan hij niks.

10 januari 09:00
De klantenservice vindt het wel erg vervelend. De verbinding is echter opgeleverd, maar er is ook nog een wisselstoring bij mij geconstateerd. Verdomd dadelijk heb ik een trein in mijn huis. Maar misschien wel zo eentje met internet en TV? Maar hoe dan ook vanochtend word ik teruggebeld door een storingsmonteur, want er kan wel een “normale monteur” komen, maar dat wordt dan februari. Overigens vindt ze de telefoonverbinding niet echt goed.

10 januari 12:00
De klantenservice van KPN opent met “goede morgen”. Hmm die is toch al voorbij? “Ja, dat is waar ook” meldt de medewerkster mij. Maar dan is het ook al weer ruim half een, heb al weer zes mensen mijn verhaal verteld en krijg ontzettende zin in sterke drank. “Ja mijnheer, ik kan u vertellen dat ik u kan vertellen dat u moet wachten. Ze bellen u vanmiddag. Ze zijn er mee bezig.” “Waar zijn ze dan mee bezig?” vraag ik. “Niet met mij te bellen.” “Nee ze zijn er gewoon mee bezig. Het goede nieuws is dus dat u kunt wachten. Ze bellen u.” “Was u het overigens die een wisselstoring had gemeld”?

10 januari 15:00
Delft is een mooie stad. En er is markt vandaag. Dus na een wandeling met Diana en een harinkie op de markt besluiten we de KPN-winkel binnen te lopen. Misschien kunnen zij wat doen. “Ja, moeilijk, met de service afdeling bellen heeft weinig zin” denkt de medewerkster. In “het systeem” lees ik dat mijnheer Kawka “erg ongeduldig was” en vanmiddag wordt teruggebeld. De medewerkster komt wel met een ander mogelijkheid. “We hebben ook een expertteam, die werken wel snel”. “Dat kost wel wat extra, maar dat betalen wij u terug”. Ze kunnen zelfs zaterdag al komen, zo blijkt. Met de afspraak in mijn hoofd en een handgeschreven briefje waarop plechtig wordt beloofd dat ik mijn expertgeld terug krijg verlaat ik de winkel.

10 januari 17:30
Ik waag nog een poging te bellen met de altijd vriendelijke klantenbalie en luister niet naar de idiote muziek.
Een jongeman vertelt me braaf dat hij en KPN de procedures volgt en ik dat ook maar moet doen. Dan komt alles goed. Beleefd vraag ik of de jongeman wellicht familie heeft die zich gedroeg op een wijze die we na 1945 toch wel als “fout” bestempelen.
Hij moet naar de WC denk ik, want de verbinding wordt verbroken.
Het meisje dat ik 5 minuten later spreek, raad me aan met de experts in zee te gaan. Want als ik op de monteurs van KPN wacht wordt ik zelf gestoord, denkt ze. De verbinding vindt ze overigens slecht. Ze verwijst me ook nog naar een KPN-klaagcommissie. Die schijnt verborgen te zitten in de KPN XL (heb daar zo mijn gedachten bij) in Rijswijk. Aan de Madame Curielaan 1 in Rijswijk. Daar kan ik uithuilen. En misschien kunnen zijn wat doen en mogen ze bellen met de collega’s die mijn klachten zouden moeten behandelen. Want zij kan alleen met ze mailen. En of ze de mail lezen, weet ze ook niet. . .
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.