BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

opzeggen @home

Bijdrage door gebruiker
12-06-2005
4 reacties

4 maanden geleden ben ik overgestapt van het lichtste abonnement van @home naar het zwaarste abonnement ''breedband''.

Sindsdien heb ik last van te lage snelheden. Ik krijg ongeveer 80 KB/s terwijl het maximum wat je zou kunnen krijgen 500 KB/s is. Ik weet dat 500 KB/s krijgenonmogelijk is, maar 80 KB/s krijgen vind ik absoluut niet in de buurt komen van 500 KB/s. Mijn snelheid voldoet aan ''basis'' wat 124 KB/s is maar wat weertwee treden lager is dan mijn abonnement. Athome heeft al toegegeven dat er inderdaad capaciteitsproblemen zijn en dat men er hard mee bezig de problemen op te lossen. Maar daar wil ik niet op wachten aangezien ik al 4 maanden last heb van deze te lage snelheden. Ik heb al een aangetekende briefverstuurd waarin ik heb aangeven dat ik binnen 30 dagen snelheidsverhoging wil zien, maar die zijn al bijna voorbij en er is verder niets veranderd.

Nu is mijn vraag wat ik moet doen na de 30 dagen. Ik heb een jaarabonnement en die is nog niet afgelopen, dus op de normale manier stopzetten kan niet. Kan ik gewoon stoppen met betalen en een rechtszaak afwachten of moet ik meteen na die 30 dagen zelf een rechtszaak beginnen omhet contact te laten ontbinden door de rechter? En hoe groot zijn de kansen dat ik dat kan winnen??

Tevens zegt Athome dat ze geen minimum snelheden beloven en dus eigenlijk op deze manier ontkomen aan procedures. Maar kan ik als argument geven dat mijn abonnement minimaal de snelheid zou moeten overtreffen van het onderliggende minder snelle abonnement??( twee treden lager liggend)

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.