Op 18 april 2006 hebben we ons contract met Speedlinq opgezegd d.m.v. het sturen van een opzegformulier naar een postbus in voorburg.
Speedlinq wilde eind mei, de maand juni 06 nog innen omdat het opzegformulier niet ontvangen zou zijn. We hebben intussen meerdere malen schriftelijk opgezegd en gebeld met de helpdesk, echter zonder resultaat.
Zonder op onze brieven te reageren stuurde Speedlinq op 22 juni 2006 een dreigbrief dat ze incasso zouden inschakelen en volgens hun algemene voorwaarden het contract gewoon zou doorlopen, dat alle kosten moesten worden betaald en dat wij opnieuw moesten opzeggen. Wederom contact gezocht met de helpdesk, men weigert een adres, telefoonnummer, faxnummer of wat dan ook af te geven. U moet betalen en opnieuw opzeggen, wederom met een opzegtermijn van 1 maand. We hebben nu voor de laatste maal opgezegd.
Is dit nu een dienstverlener of een criminele organisatie. Is het wettelijk toegestaan een opzegging van een contract te weigeren omdat er volgens Speedlinq nog een maandtermijn open staat? (Kan een huurcontact van een huis na opzegging door de huurder doorlopen omdat er volgens de verhuurder nog een maand huur moet worden betaald?).
Wellicht kunt u zich voorstellen hoe boos wij zijn, aanmelden via inetrnet of wat dan ook geen probleem, maar opzeggen…….ja, dat gaat zo maar niet!
Kunt u ons een advies geven hoe wij Speedlinq kunnen aanpakken?