BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opzeggen abonnement UPC, overstap naar Online

Bijdrage door gebruiker
09-07-2011
20 reacties
In november 2010 wilde ik overstappen van UPC naar Online, nadat ik op prijsvergelijken zag dat dit mij veel geld scheelde. Op 11 november 2010 heb ik een e-mail ontvangen mbt de oplevering van mijn abonnement bij online met de volgende zinsnede erin:

"Overstapservice
Tijdens uw aanvraag voor ADSL en Digitale TV heeft u aangegeven dat u gebruik wilt maken van onze overstapservice. Uw abonnement bij uw huidige aanbieder wordt daarom door ons opgezegd. U ontvangt van uw huidige aanbieder een schriftelijke bevestiging van uw opzegging.

Heeft u een analoge TV-aansluiting bij UPC of Ziggo? Dan dient u deze zelf op te zeggen."


Daar ik digitale televisie keek bij UPC ben ik ervan uitgegaan dat ik, zoals de mail aangeeft, dit niet zelf op hoefde te zeggen, immers, de mail refereert alleen naar analoge televisie van UPC.

Tot mijn verbazing zag ik dat er vanaf april 2011 ineens 3x een bedrag afgeschreven is van mijn rekening door UPC, waar ik vanaf december 2010 niets meer had lopen. Ik informeer bij UPC en zij vertellen me dat ik mijn abonnement voor televisie zelf op had moeten zeggen, dat mijn huidige aanbieder (Online) dat niet kan. Ën dat ik bij Online het teveel betaalde geld voor televisie maar terug moet vorderen.

Na contact opgenomen te hebben met Online, krijg ik het volgende bericht:

Geachte mevrouw,

Dank u voor uw bericht. Wij begrijpen dat u graag gebruik had willen maken van een overstap-service voor digitale-televisie.

Helaas bestaat er , nog, geen overstap-service voor televisie waardoor u zelf uw televisie-abonnement, analoog of digitaal, bij uw latende provider zult moeten opzeggen. Onze excuses voor het ongemak. Wij verwachten wel dat ook deze service in de nabije toekomst wettelijk geregeld zal worden, net zoals bij internet en telefonie.

Zoals beschreven onder punt 4 van onze Algemene Voorwaarden voor Overstappen waarmee u akkoord bent gegaan ten tijde van het aanvragen van uw abonnement, kunnen wij niet uw TV van Ziggo opzeggen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd"


Ik vindt deze gang van zaken zeer dubbelzinnig en vraag me af wat ik hieraan kan doen. Ik voel me door de e-mail van Online niet juist geinformeerd, de info die ze mij daarin gaven strookt kennelijk niet met hun algemene voorwaarden.

Wie heeft raad?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.