Na herhaaldelijk een opzeggingsbrief voor beëindigin 31/10/06 te hebben gestuurd zonder hierop reactie te ontvangen besloot ik enkele weken later telefonisch te informeren naar de status van mijn abonnement.Tijdens dat gesprekwerd mij verteld dat het abonnement wel degelijk is beëindigd, echter pas volgend jaar per 31/7/2007! Mijn abonnement is ooit ingegaan op 31/10/2003 en dus was ik in de veronderstelling ruim op tijd te hebben opgezegd. Inde voorwaarden staat weliswaar inderdaad dat wanneer er een wijziging heeft plaatsgevonden daarmee de opzegtermijn ook verplaatst, maar het feit dat Wanadoo is overgenomen door Orange zou dan ook betekenen dat ik van provider ben veranderd, waar ik niet om heb gevraagd! Bovendien heb ik ook van de status van beëindiging per 31/7/2009, die Orange kennelijk wel heeft geregistreerd in het systeem, nooit en te nimmer bericht ontvangen!!!
Opzeggen doe ik natuurlijk niet voor niets. Naast dat ik enorm ontevreden ben over de kwaliteit van de verbinding en de prijs die ik daarvoor moet betalen, ben ik ook uiterstontevreden over de service van zowel Wanadoo toen, als nu Orange. Sinds 2 dagenhad ik wederom geen internetverbinding en kon ik niet bellen. Omdat ik mij afvroeg of mijn verzoek misschien toch in behandeling was genomen besloot ik telefonisch (via mobiel)contact op te nemen en om opheldering te vragen.De wijze waarop iktijdens dat telefoontje te woord ben gestaan, zonder hiervoor aanleiding te hebben gegeven is ronduit onbehoorlijk te noemen!!! Ik ben nu niet meer alleen uiterst ontevreden; ik ben woedend over deze gang van zaken!
Zoals Orange zich het recht behoudt abonnementen te beëindigen wanneer de klanten de overeenkomst niet naar behoren naleven, zo zal de klant andersom ook bepaalde rechten hebben.
Ongetwijfeld zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?