In juni heb ik samen met mijn dochter een smartphone gekocht bij de HI shop in Enschede. Er bleek een actie te zijn waar mijn dochter graag van wilde profiteren, die er op neer zou komen dat bij een abonnement van een jaar de eerste 6 maanden 50% van een bepaald bedrag (ca 35 euro per maand, dus ca 18 euro) zou zijn. Verzekering erbij, en voor de eerste 6 maanden zouden we voor ca 20 euro klaar en zijn en de volgende 6 maanden voor ca 40 euro.
Na enkele maanden blijken de rekeningen opeens veel hoger te zijn, zonder dat er buiten de bundels is gebruikt, te weten 45 euro per maand. Bij navraag bij de Hi shop beweren ze dat er in de tijd dat het abonnement werd afgesloten geen andere actie geldig was dan dat de internetbndel de eerste twee maanden gratis zou zijn. Hierdoor valt het totale bedrag dat we betalen voor deze telefoon ca 120 euro hoger uit op jaarbasis. Zowel mijn dochter als ik weten zeker dat er andere afspraken zijn gemaakt. Aan het contract is dit helaas niet te zien, omdat hier geen bedragen op staan, maar alleen de af te nemen diensten. Wij voelen ons buitengewoon opgelicht, en lijken hier niets tegen te kunnen ondernemen, wat buitengewoon frustrerend is. Zijn er meer mensen die een dergelijke ervaring hebben? En wat zouden we hier tegen kunnen ondernemen?