Heden heb ik de volgende mail naar KPN Klantenservice gestuurd:
Goedendag,
Ik werd vanavond gebeld door een dame die beweerde te werken bij bedrijf ... (naam niet verstaan) en dat dat bedrijf de administratie van KPN Telefonie had overgenomen. Maar ze hadden van KPN niet de privacygevoelige gegevens gekregen. Of ik maar even mijn bank- of girororekeningnummer wilde opgeven en toestemming wilde geven voor inning van de abonnements- en gesprekskosten door dat bedrijf. Ik heb gezegd dat ik het een rare gang van zaken vind en dat ik nooit telefonisch bankgegevens wil doorgeven. Twee mogelijkheden: of het verhaal klopt niet en worden we belazerd, of het verhaal klopt wel, en dan heeft KPN een flinke steek laten vallen. Dan hadden alle abonnees toch eerst keurig een brief moeten krijgen met de mededeling dat bedrijf X voortaan de abonnee- en gesprekskosten zou innen, met daarbij het verzoek om toestemming te geven (met handtekening) om het bankrekeningnummer door te geven.
Vanwege de vreemde handelwijze door de telefoon (mevrouw begon met te zeggen dat het basisabonnement voortaan gratis zou zijn, wat later in het gesprek helemaal niet bleek te kloppen...) houd ik het vooralsnog op het eerste. Gaarne de reaktie van KPN. Dank U.Waar ik benieuwd naar ben: hoeveel mensen hebben dit telefoontje ook gekregen en weet iemand wat er aan de hand is? Is het zwendel of raar gedoe van KPN?
Willem