In verband met een verbouwing ben ik een paar maanden niet in huis geweest. Het tele2 modem dat ik gebruik voor internet en bellen heb ik van de muur gehaald, er is in die periode geen telefoon aangesloten geweest en er heeft daarom ook geen enkel telefoonverkeer plaatsgevonden. De eerste maanden kreeg ik gewoon de vaste abonnementskosten in rekening gebracht, maar in maart gebeurde er iets vreemds. Er verschenen ineens voicemail kosten op de rekening. Een paar euro maar, maar dat kon natuurlijk niet kloppen. Dit wilde ik aan tele2 melden, maar dan beland je in een vreemd soort probleem. Je kunt namelijk alleen kostenloos contact met ze opnemen via de chat assistent. Deze assistent komt echter al snel met de mededeling dat hij je niet kan helpen en dat je naar een 0900 betaalnummer moet bellen. Maar ja, ik voel er natuurlijk weinig voor te betalen aan tele2 om een fout van diezelfde tele2 aan te kaarten. Bovendien gaat het om een klein bedrag. Het heeft dus ook weinig zin een foute factuur in je nadeel te melden als je vervolgens de helft van het eventueel terug te krijgen bedrag weer inlevert bij tele2 aan telefoonkosten. Ik heb dit probleem vervolgens meerdere keren gemeld op het tele2 forum, waar regelmatig een zekere Danielle van tele2 op reageert, maar dit probleem vindt Danielle blijkbaar niet interessant genoeg om op te pakken, terwijl ik zou denken dat een fout in het billingsysteem niet snel genoeg kan worden aangepakt. We praten hier tenslotte over het hart van je hele financiele afhandeling waar een fout in zit.
Om het verhaal af te ronden wil ik nog kwijt dat ik geen enkele bijzondere functie gebruik of ooit heb gebruikt bij tele2. Ik bel alleen en wordt gebeld. Geen doorschakelingen of andere exotische dingen dus. Ik weet niet eens hoe het werkt. Overigens heb ik ook niet eens de voicemail ingeschakeld. Dit bleek toen ik na een aantal maanden de telefoon weer had aangesloten, en ik probeerde de voicemail te bellen om te kijken of ik misschien iets uit kon of zou moeten zetten. Ik kon echter het hele voicemail systeem niet bereiken, omdat ik het nog niet had ingeschakeld (vertelde het systeem mij). Ik zou eerst nog door een aantal stappen moeten gaan voor ik uberhaupt iets met de voicemail zou kunnen doen........
Ik wil nu iedereen waarschuwen voor dit fenomeen, dat ik overigens in andere fora ook al ben tegengekomen. Ik ben dus niet de enige die hier last van heeft. Check uw factuur, want als dit natuurlijk een tijdje zo duurt, dan lopen de kosten wel op. Voor mij zelf is de maat in ieder geval inmiddels vol. Tele2 schrijft onterecht kosten af, is niet afdoende bereikbaar, reageert niet en heeft een billngsysteem waar fouten in zitten. Tijd om zo snel mogelijk over te stappen.