Vorig jaar december hebben wij na een tariefsverhogingsbericht van UPC van de mogelijkheid gebruikt gemaakt om ons abonnement voortijdig op te zeggen. Om het overzichtelijk te houden zal ik even de feiten op een rij zetten:- 16 december 2007 aangetekend opgezegd mijn internet en telefonie abonnement.- 19 december 2007 telefonisch benaderd door een medewerker van UPC, hij zou alles in orde maken en vroeg of wij overstapte naar een nieuwe provider en of we in dat geval gebruik wilde maken van nummerbehoud, hij kon dan het telefonieabonnement nog niet stopzetten. Na mijn vraag of dit geen gevolgen had m.b.t. mijn abonnement omdat dit 9 feb stilzwijgend verlengd zou worden, antwoordde hiij dat dit niet uit maakte en dat ik ruim van te voren had opgezegd. Ik moest alleen zelf contact opnemen met mijn nieuwe provider, dit heb ik dezelfde dag nog gedaan en zij zouden het binnen 2 weken geregeld hebben.- 11 jan kreeg ik een eindafrekening van UPC (zowel internet als telefonie).- 17 jan een bevestigingsbrief van UPC dat het internet abonnement was opgezegd.- Begin feb gecontroleerd wat er afgeschreven werd door UPC (aangezien mijn kabeltv nog wel via hen verliep) dit bedrag klopte en ik ging er van uit dat het verder goed was afgehandeld.-juli Nu bleek eergister dat er een bedrag van 206,59 afgeschreven is door UPC, dit viel mij natuurlijk direct op na enig speurwerk op mijn online facturen van UPC bleek dat er al meerdere maanden diverse bedragen (zeer varieerend) zijn afgeschreven. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van UPC hier kreeg ik een zeer onvriendelijke medewerkster aan de lijn ze zou het nakijken, maar de enige conclusie van haar kant was dat: 1- UPC volledig in hun recht staat m.b.t. de algemene voorwaarden2. TELE2 volgens haar de nummerbehoud te laat heeft doorgegeven pas op 9 feb, toeval of niet dat dit ook precies de begindatum van het contract was bij UPC. (bij mijn weten heeft dit half jan plaatsgevonden, ik moet dit nognakijken maar na de eindafrekening heb ik niet meer met UPC gebeld)3. Op mijn reactie dat ik al in dec opgezegd heb met een aangetekende brief dus dat ik ruim van te voren heb aangegeven geen verlenging te willen meldde ze dat bij een overstap de opzegging voor de te hoge niet geldig is.4. Op mijn reactie dat ik het onredelijk beleid vond werd mij duidelijk gemaakt dat ik dan maar een klachtenbrief moest sturen.Mijn vraag is nu wat zijn mijn rechten en evt. plichten, kan ik het afgeboekte bedrag gewoon terug laten boeken door mijn bank tot dat ik helderheid heb over deze zaak. En wie heeft er nu schuld ik, UPC of TELE2. Ik dacht altijd dat de oude provider mee moest werken aan een nummerbehoud zonder dat dit gevolgen had voor de klant.Uiteraard ga ik een klachtenbrief sturen, maar omdat eerdere ervaringen met UPC mij al hebben bewezen dat dit bedrijf klantentevredenheid en afhandeling van klachten niet hoog in het vaandel heeft staan, bereid ik mij alvast zo veel mogelijk voor op een langslepende zaak indien ik in mijn recht sta.Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.