BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Onterecht geïnd abonnementsgeld van Alice en Tele2

Bijdrage door gebruiker
21-05-2013
1 reactie
Sinds 16-4-12 heb ik VDSL van Telfort na overgestapt te zijn van Alice/Tele2 en daar ben ik behoorlijk blij mee (maximale snelheid). Maar vandaag kom ik tot de ontdekking (dankzij facturen in mijn spambox) dat Alice/Tele2 als sinds mijn overname alsnog abonnementsgelden heeft geïnd! Toch heb ik ten tijde van de aanvraag van Telfort gebruik gemaakt van de overstap service!

Als eerste heb ik daarom Alice/Tele2 gebeld om te vragen hoe dit mogelijk is (en per direct alsnog het abonnement opgezegd). Zij geven aan dat inderdaad per 16-4-12 mijn lijn in de wijkcentrale is omgezet, maar dat zij van Telfort nooit een aanvraag voor een overstap hebben ontvangen. Derhalve zou Telfort verantwoordelijk zijn voor de fout. Tijd dus om de Klantenservice van Telfort te bellen. Vanuit de klantenservice kon men mij melden dat er wel degelijk een aanvraag voor een lijn overname is gedaan, maar dat deze is afgewezen "omdat de contractant niet hetzelfde is". Dit kan uiteraard niet kloppen en ik heb met de Telfort klantenservice medewerkster de aanvraag voor de overstap nagelopen, en klaarblijkelijk was deze wel correct. Nu gaf zij ook aan dat dit aan mij kenbaar moet zijn gemaakt en ik heb in een volgende zoektocht door mijn spambox, inderdaad hierover een e-mail gevonden. Maar deze e-mail is verre van compleet (bijvoorbeeld geen naam van de ISP vanwaar moet worden overgenomen etc.), waardoor wij dus tot de conclusie zijn gekomen dat er waarschijnlijk ten tijde van overstapaanvraag, een fout is opgetreden bij Alice/Tele2. Maar de aanvraag moet dus wel bij Alice/Tele2 zijn aangekomen. Daarom heb ik teruggebeld naar Alice/Tele2 en aangegeven dan vanuit Telfort wel een overstapaanvraag is gestuurd. Helaas zeggen zij deze nooit te hebben ontvangen en dat alleen Telfort aansprakelijk te stellen is volgend de wet.

Nu begint het bij mij enigzins te dagen dat ik van een kastje naar de muur gestuurd ga worden. En ik kan ook niet begrijpen hoe het mogelijk is dat een overname aanvraag (van de DSL lijn en het telefoonnummer, dat destijds bij Alice/Tele2 lag) van Telfort wel wordt uitgevoerd: het telefoonnummer is wel geporteerd en de DSL is actief vanuit Telfort, maar dat klaarblijkelijk een abonnement door blijft lopen! Zelf heb ik enige tijd gewerkt bij een mobieletelecom retailer en daarvan weet ik dat een nummerportering, en dus overstap, niet kan worden uitgevoerd, tenzij de voorgaande provider hiervoor toestemming verleend! Ik ga er daarom van uit dat hierover bij ISP's regelingen en afspraken gelden. Nu zit ik met een strop van totaal €451,48 teveel betaalde abbonementsgelden, waarbij niet duidelijk is waar ik deze kan terugclaimen!

Ik begrijp ook vanuit het forum van Telfort dat dit vaker is voorgekomen met Tele2 en dat er vanuit Telfort geen procedures zijn om hiermee om te gaan. Dat zou ook geenszins logisch zijn omdat Tele2 geen product heeft geleverd en Telfort wel.

Ik begrijp dat het ook niet goed dat ik het niet eerder op mijn bankrekening heb opgemerkt. Het zou kunnen dat ik het wel eerder heb gezien, maar er niet dusdanig bij heb stilgestaan. Helaas is dat niet van toepassing, maar blijft staan dat er ten onrechte geld geïnd is, omdat er geen product meer is geleverd sinds 16-4-12 en dit ook in het systeem van Alice/Tele2 staat.

Nu vraag ik mezelf af; waar ik hierover een klachtenbrief naartoe kan sturen, of ik het geld kan storneren, of hoe ik het geld kan terug vorderen!

Alvast bedankt!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.