Inmiddels drie weken geleden heb ik mijn orange abonnement omgezet naar een t-mobile abonnment en heb daarbij de I-phone 3g als gsm ontvangen. Aangezien mijn orange contract nog tot 16 december loopt, zou ik tot die tijd met mijn orange-simkaart moeten bellen. De i-phone zou hiervoor de t-mobile worden ge-unlockt. Dit proces zou vijf werkdagen in beslag nemen. Om een lang verhaal kort te maken, werkt mijn gsm drie weken later nog steeds niet en word ik van het kastje naar de muur gestuurd. In een korte opsomming de ondernomen stappen:
GSM aangeschaft op zaterdag, de unlock-procedure zou door de shop worden doorgegeven aan de klantenservice (verantwoordelijk voor het uitvoeren van de procedure)
Maandag zelf nog kort gebeld met de klantenservice om te vragen of alle gegevens goed waren doorgekomen. Ik krijg te horen dat T-mobile contact met me opneemt als de unlock-procedure is uitgevoerd.
één week na aanschaf doet de gsm het nog niet niet en ik bel met de klantenservice. Als reactie krijg ik te horen dat de betreffende afdeling het erg druk heeft en er een achterstand van 2 dagen is. Afgesproken dat ik zsm wordt teruggebeld.
4 dagen later kan ik nog steeds niet bellen en neem wederom contact op met de klantenservice. Het hoge woord komt eruit. Door een software -update van Apple werkt de unlock-procedure niet meer. T-mobile werkt aan een oplossing, maar het kan goed zijn dat ik pas medio december (als het orange abonnement afloopt) kan bellen met i-phone. Op mijn reactie dat ik hier niet mee akkoord ga, omdat ik telefonisch bereikbaar moet zijn, krijg ik de reactie dat ik naar de shop moet gaan waar ik de telefoon heb aangeschaft en dat de medewerkers daar mij verder kunnen helpen.
Zo gezegd zo gedaan. Aangekomen in de shop word ik direct terug verwezen naar de klantenservice, want in de shop kunnen ze me ook niet verder helpen. Het spreekt voor zich dat ik daar niet mee akkoord gegaan ben. Na veel gesputter van de medewerker is hij bereidt om een spoedprocedure op te starten en geeft door de de klantenservice mij de eerstvolgende werkdag moet bellen om e.e.a. op te lossen. Ik vraag ook naar de mogelijkheden om het contract te ontbinden en daar wordt lacherig op gereageerd, ik heb immers zelf mijn handtekening onder het contract gezet. Op mijn reactie dat ik die handtekening heb gezet onder voorwaarde dat ik binnen vijf werkdagen met mijn gsm kon bellen, wordt gereageerd met: "maar dat is een mondeling afspraak en dat kunt u nooit hard maken. Het staat immers niet zwart op wit". Ik geef t-mobile het voordeel van de twijfel en ga er vanuit dat ik wordt gebeld.
De eerstvolgende werkdag blijf mijn telefoon akelig stil. Hoe lang ik ook wacht, t-mobile reageert niet.
Inmiddels zijn we weer 4 werkdagen verder en ik heb nog steeds niets, maar dan ook echt niets, van t-mobile vernomen. Ik sta op het punt om naar de shop te gaan en wil absoluut mijn contract ontbinden. Voorwaarde nummer 1 van een gsm-abonnement is bellen en gebeld kunnen worden en dat kan t-mobile overduidelijk niet aan.
Mijn vraag: - Wat zijn de mogelijkheden. Kan ik mijn contract nog ontbinden?