BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Online internet lage internet snelheid

Bijdrage door gebruiker
12-01-2010
15 reacties
Beste Vara kassa lezers,

Sinds 4 januari 2010 heb ik een nieuwe internet provider genaamd: Online. Het bestellen van een 20Mb ADSL lijn ging heel makkelijk.

Echter wist ik niet dat het een hel van een provider was. Op mijn huisadres werd geconstateerd dat ik een snelheid van 12-16 Mbps download en een 1Mbps upload had . Hier ging ik mee akkoord.

Op 4 januari had ik internet van Online. Wat bleek nu, in plaats van 12-16Mbps heb ik een 6Mbps en een upload snelheid van 0.20Mbps. Dit kon volgens mij niet kloppen en belde de klantenservice op. 15 minuten later (15 cent per minuut) kreeg ik iemand aan de lijn. Deze man zei dat het aan mijn aansluit draden lag en dat ik daar naar moest kijken. Alles was goed aangesloten, het werkte tenslotte ook voor de vorige internet provider. Er werd een monteur opgestuurd om het probleem te onderzoeken.

Op 8 januari kwam de Monteur langs en belde met de technische dienst van Online. Deze zeiden dat het niet kon kloppen dat ik een lage internet snelheid had. Ik moest minstens 12 tot 16 Mbps krijgen. De monteur zei dat Online het oplost en alles goed kwam( de aansluit draden waren gecontroleerd).

Nu ben ik vandaag gebeld door Online en zei dat ik mijn maximale snelheid heb bereikt omdat ik op 3.4km van de centrale woon. Mijn internet is trager dan hiervoor. Mijn klacht wordt weer door de technische dienst bekeken.

Zoals u kunt lezen word ik van de kast naar de muur gestuurd. Ik kan geen kant op.

Mijn vorige internet provider was Telfort een echte aanrader, deze leverde de maximale snelheid voor mij een 1 Mbps upload. Wat ik nu heb is een upload van 0.20Mbps.

Ik kan hier echt niks mee!

Heeft iemand hier een idee over hoe ik dit kan oplossen of hoe ik het contract kan ontbinden?

Ik hoop dat u als lezer mij advies kan geven, want ik word hier gek van.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal :)

Sonny

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.