BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Ongevraagd overgestapt naar Cogas

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
31-03-2006
  •  
4 antwoorden
  •  

Gisteren heb ik een brief ontvangen van Continuon dat er sinds 16-02-06 weer stroom wordt verbruikt op ons adres. Meteen gebeld, uitgaande van een administratieve fout. Blijkt dat we sinds 01-11-2003 ongevraagd door Cogas zijn afgemeld bij de Nuon en per 16-02-2006 weer zijn aangemeld bij Nuon door Cogas. Nu zijn onze maandelijkse lasten bij de Nuon nooit omlaag gegaan, vandaar dat ik ook niet in de gaten had dat we geen elektra verbruik aan Nuon betaalden. (alleen gas en netwerkbeheer) Hoe kan het dat Cogas zonder ons medeweten en toestemming ons zomaar als klant bij hun registreert? Nuon had twee oplossingen voor dit probleem: we kunnen de opzegging ongedaan maken door ongeveer 700 euro aan ze te betalen of we kunnen per 16-02-2006 weer klant worden bij Nuon. Ik had tot gisteren nog nooit gehoord van Cogas laat staan dat op welke manier dan ook toestemming heb gegeven om deze overstap te doen. (ook raar dat Nuon je zomaar afmeld zonder schriftelijke bevestiging) Ik ben nu bang voor een enorm hoge afrekening van Cogas. Wat kan ik hieraan doen.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.