Eind juni 2011 heb ik een samsung galaxy SII aangeschaft bij een abonnement van de telefoonwinkel. In maart 2012 (na 7,5 maand) heb ik mijn telefoon vanwege problemen voor het eerst aangeboren ter reparatie. Dit was de eerste reparatie van in totaal vier. Na vier reparaties, vele resets waarbij gegevens kwijtgeraakt zijn, onkosten voor nieuwe accu, oplader, telefoon- en reiskosten (ruim 40 euro) maar vooral alweer een jaar verder komt de telefoonwinkel met een ‘oplossing’. Ik mag een nieuw toestel uitzoeken voor de huidige dagwaarde van mijn toestel. Ik heb direct aangegeven hiermee niet akkoord te gaan want mijns inziens moet het gaan over de dagwaarde van maart 2012. Tot die tijd heeft mijn telefoon probleemloos gefunctioneerd, daarna tot op heden niet meer.
Is een toestel duurder, dan moet ik bijbetalen, is het goedkoper dan wordt het verschil met assecoires aangevuld. Assecoires hoef ik niet, bijbetalen vind ik niet reeel ook gezien de al gemaakte onkosten en ongemakken. De telefoonwinkel vind dat het spreekt uit coulance, ik ben van mening dat we het over garantie en service hebben.
Nadat ik aangaf niet akkoord te gaan met de huidige dagwaarde kreeg ik reactie: Voor de dagwaarde van uw toestel kunt u in onze winkel een nieuwe Samsung Galaxy SIII aanschaffen. U kunt dus feitelijk een precies hetzelfde toestel krijgen dan u hiervoor had.Ik maakte hieruit op dat ik mijn SII kosteloos kon inruilen voor een SIII.
Probleem opgelost. Ik denk dat ik het niet had moeten verificieren want nadat ik dit had gedaan scheef hij: Voor het onderstaande bedrag kunt u precies dezelfde telefoon terugkopen als u heeft ingeleverd ter reparatie. U kunt ook besluiten voor dat bedrag een toestel van een ander merk aan te schaffen. Mijns inziens een heel ander voorstel dan het eerste. Eenzelfde toestel wil ik niet aan vanwege de problemen die wijdverspreid lijken te zijn met een SII, een ander toestel voor de huidige dagwaarde is kwalitatief slechter dan de kwaliteit die mijn toestel eigenlijk zou moeten bieden. Uiteindelijk is er 50 euro bovenop de dagwaarde gekomen. Hiermee ben ik tot op heden ook nog niet akkoord gegaan en heb het voordeel hiervan gevraagd.
Omdat meneer niet reageerde op het feit dat ik begreep dat mij een SIII was aangeboden heb ik hem dit na enige tijd letterlijk gevraagd en hij meent nu dat dit de uitleg was voor het dagwaarde systeem. Mijn mening is dat zo’n email er heel anders uit had gezien, ik heb het idee dat er een verspreking is en dat hij dit zo probeert weg te nemen?
Goed, ik ben ook de gekste niet en zoek op internet. Nou wil het feit dat de SIII bij andere winkels wel wordt aangeboden voor de huidige dagwaarde die de telefoonwinkel mij biedt (en niet 120 euro duurder). Weer opgelost zou je zeggen, maar bijvoorbeeld het bedrag crediteren zodat ik er wel een zonder extra kosten kan aanschaffen gaan zíj weer niet mee akkoord.
Mijn vraag: Wat zijn mijn rechten betreffende garantie op dit toestel wat feitelijk maximaal maar 7,5 maanden probleemloos gefunctioneerd heeft? Mag mij de huidige dagwaarde worden aangeboden?
En mijns inziens is er een voorstel voor een SIII gegeven per email ter vervanging van het huidige, kan ik hier nog wat mee?