Begin April stond er een verkoper van Vodafone aan de deur met de vraag of ik wilde overstappen naar Vodafone. In eerste instantie ben ik daar niet op ingegaan, maar even later belde de verkoper weer aan met de vraag welke provider ik nu heb. Vervolgens vertelde hij mij dat per januari 2017 alle huizen in de nieuwbouwwijk glasvezel meten hebben en dat kabel komt te vervallen en dat mijn provider (Ziggo) dit niet aanbiedt. Daar er in de wijk inderdaad glasvezel wordt aangelegd ben ik uiteindelijk op een aanbieding ingegaan.
Bij deze aanbieding kon ik gebruik maken van de overstapservice en dan eind april zou mijn aansluiting gereed gemaakt worden. Ik heb toen laten weten dat dit lastig was omdat ik dan opvakantie benen toen vroeg de verkoper mij de gegevens van Ziggo mee te geven die de overstapservice nodig heeft.
In mei ben ik gebeld door Vodafne of de installatie goed is verlopen. Ik ben tevreden over de installatie en heb dat dus bevestigd. Wel heb ik aangegeven nog geen uitschrijving van Ziggo te hebben gezien. De medewerker vroeg toen of ik gebruik had gemaakt van de overstapservice en toen ik daar ja op antwoordde zei de medewerker dat het dan vast goed zou komen.
Afgelopen woensdag kreeg ik echter een nieuwe rekening van Ziggo voor de betaling t/m 26 juni 2016. Ik heb daarop direct contact gezocht met Vodafone en daar kreeg ik te horen dat ik geen gebruik maak van de overstapservice. Zo staat het in hun systeem. Daar ben ik behoorlijk boos over geweest en uiteindelijk moest ik dan maar een bewijs sturen dat het wel zo is. Na het werk heb ik dat bewijs gevonden omdat ik dat soort formulieren altijd bewaar. Ik heb er een foto van gemaakt en via de facebook klantenservice toegestuurd. De reactie daarop was dat ik niet via My Vodafone na 3 dagen van installatie de gegevens van Ziggo had gestuurd. De gegevens die reeds in hun bezit had moeten zijn via de verkoper.
Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik het zelf maar moet regelen en dat ze uit coulance wel een maand van het Ziggo abonnement willen betalen. Ik ben daar niet op ingegaan. Toen ik Ziggo belde om toch maar mijn contract op te zeggen vroeg de klantenservice of ik ontevreden was. Ik heb toen uitgelegd dat ik een tevreden klant ben, maardat ikper januari 2017 wel moet overstappen omdat Ziggo geen glasvezel aanbiedt. De klantenservice wist gelijk dat het om een verkoper van Vodafone ging. De al oude verkooptruc.
Nu is mijn vertrouwen helemaal verdwenen in Vodafone. Ikben eigenlijk een tevreden klant van Ziggo en stap puur over om de reden van wat de verkoper vertelde. Het levert mij veel extra kosten op en ik zit een jaar vast aan een partij waar ik niks van moet hebben. Ik heb inmiddels wel mijn rechtsbijstand gebeld. Deze geven aan om toch maar op het aanbod van Vodafone in te gaan en daarop heb ik contact gezocht met consuwijzer. Hun standpunt is in ieder geval wel wat strijdvaardiger dan van de rechtsbijstand.
Ik heb een officiele klacht ingediend. Er wordt melding gemaakt bij de medediningsautoriteit en ze hebben mij geholpen bij het opstellen van een officiele klachtenbrief aan Vodafone. Al heb ik weinig vertrouwen dat ze daar op een nette manier mee omgaan.
Wel ben ik de wijk ingegaan en heb ik inmiddels een andere partij gevonden waar de verkoper een dergelijk verhaal heeft gebruikt. Mijn insteek is om zo snel als mogelijk bij Vodafone weg te kunnen. Liever gisteren dan vandaag. Ziggo heeft me echter uitgelegd dat zoiets heel lastig is en adviseerden mij om toch mijn abonnement bij hun op te zeggen. Ze gaven aan dat ze het jammer vinden en ze zullen me met open armen ontvangen als mijn contract is afgelopen bij Vodafone.