BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

onaangename verrassing van de belastingdienst

Bijdrage door gebruiker
01-09-2009
8 reacties

Op 27 juli heb ik als ondernemer mijn b.t.w.aangifte naar de belastingdienst verstuurd en meteen ook het verschuldigde bedrag overgemaakt via internet. Ik dacht hiermee mijn plicht weer gedaan te hebben.

Bijna een maand later, toen ik mijn aangifte inkomstenbelasting in orde ging maken,ontdekte ik dat mijn b.t.w.-aangifte niet was aangekomen, terwijl ik na het invullen wel degelijk op de knop 'verzenden' had geklikt. Navraag via de belastingtelefoon hoe dit had kunnen gebeuren leverde niets op. Enkele dagen later werd mij een naheffingsaanslag gestuurd met als versiering twee boetes, één voor het te laat doen van aangifte en nog eenomdat ik niet voldoende had betaald, althans in de ogen van de fiscus. Men had een aanname gedaan omtrent het door mij te betalen bedrag dieca. twee keer zo hoog was als mijn kwartaalgemiddelde over 2008 endus ook een stuk hoger dan het door mij betaalde bedrag, hetgeen dus €50.- boete opleverde.Ik ben absoluut niet van plan de naheffing te betalen, omdat ik kan aantonen dat mijn aangifte klopt en het bedrag op tijd is overgemaakt en ook de boetes zal ik niet betalen want ik weet dat ik geen fouten heb gemaakt. Maar het zou wel aardig zijn als ik kan bewijzen dat de fout wel degelijk bij de belastingdienst zou kunnen liggen.

Wat ik wil weten is: is het mogelijk dat een door mij verstuurde aangifte via het aanklikken van de knop verzendenniet wordt ontvangen en dat de oorzaak daarvan bij de ontvanger ligt en niet bij de verzender, en zo ja, hoe zit dat dan in elkaar?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.