Op 16 september ben ik in het bezit gekomen van de omnia (vodafone). Via de site van samsung de laatste firmware erop gezet. En dat was het, geen enkele actie meer van het toestel. De servicelijn van Samsung gebeld en deze zei het toestel te brengen naar een service centrum van Samsung (dit bleek KPN) voor reparatie. De medewerker van samsung verbaasde zich er nog over dat deze "lege" firmware nog op de site stond. Door dezedownload zou de chip zijn doorgebrand.Nu 2 en halve maand later is het toestel nog steeds in reparatie, er wordt gewacht op een chip uit Korea en is het verhaal aangepast dat de firmware op de site niet leeg was maar alleen geschikt voor vrije markt toestellen (dit stond niet op de site of in de bijgeleverde handleiding).
Vodafone verwijst me terug naar Samsung omdat daar het probleem ligt en samsung draait voor mijn gevoel om de hete brij heen. Het toestel ligt ter reparatie bij Dynafix/ Teleplan en van hen begreep ik dat er nog steeds overleg (...) is over hoe het probleem op te lossen. Dus mijn vraag aan ieder, hoe nu verder?