Ik wil graag overstappen naar een andere provider. Ik heb daarbij 1,5 vd 2 jaar volgemaakt. Natuurlijk een opzegtermijn van 3 maanden. Allemaal begrijpelijk, wel lang, maar begrijpelijk. Maar ik ben er nu achter gekomen, dat stel mijn 2 jaar zijn volgemaakt, dan nog heb ik een opzegtermijn van 3 maanden. Jammer, maar ook dat kan ik begrijpen. Maar met nummerbehoud is het de bedoeling dat je zelf niet kan opzeggen, dat regelt de nieuwe provider blijkbaar. Consequentie is dus, dat ik netjes 2 jaar heb uitgezeten, zonder problemen overigens, maar dat ik altijd met 3 maanden abonnementskosten geconfronteerd word als ik mijn nummer wil behouden. (de nieuwe provider laat mijn nieuwe abonnement natuurlijk direct ingaan...) Is dat geen rare zaak, als je bedenkt dat voor nummerbehoud door de opta max EUR9,-- in rekening mag brengen?
In mijn ogen is het op dit moment qua nummerbehoud niet goed geregeld, aangezien ik zelf niet een abonnement mag opzeggen als ik voor nummerbehoud in aanmerking wil komen... of heb ik het mis?? Is het mogelijk om je abonnement op te zeggen... 3 maanden de opzegtermijn uit te zitten en dan pas een nieuw abonnement af te sluiten MET nummerbehoud?
Ronald