BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nummerbehoud

Bijdrage door gebruiker
29-05-2014
10 reacties
Ik had/heb een abonnement bij Simyo. Mijn belgedrag verschilt per maand nogal: de ene maand bel ik nauwelijks, de andere maand heel veel. Omdat ik hierdoor soms hoge telefoonrekeningen kreeg vanwege het bellen buiten de bundel, wilde ik overstappen naar Hollandsnieuwe. Hollandsenieuwe hanteert hetzelfde tarief buiten de bundel als binnen de bundel.
Op 27 mei 2014 heb ik via twitter aan de servicedesk van Simyo gevraagd hoeveel tijd ik heb om mijn nummer over te zetten naar een andere profider. Ik kreeg via twitter als antwoord een maand. Daarnaast las ik ook op de website van Simyo dat een maand opzegtermijn inacht genomen moest worden.
Een dag later heb ik bij Simyo mijn abonnement opgezegd en een nieuw abonnement bij Hollandsnieuwe aangevraagd.
Tot mijn verbazing krijg ik meteen van Simyo een email waarin stond dat twee dagen later, 1 juni 2014, mijn abonnement beëindigd wordt en dat dezelfde dag van opzegging (28 mei 2014) de laatste dag was om een verzoek in te dienen tot nummerbehoud. Ontvangen ze dit niet dan zou mijn nummer en abonnement per 1 juni 2014 definitief worden opgeheven.

Ik kreeg dus helemaal geen maand opzegtermijn en tijd om mijn nummer over te zetten!

Ik heb Simyo gebeld. Simyo zei dat ik maar contact moest opnemen met de nieuwe profider, zodat deze nieuwe profider nog dezelfde dag kon regelen dat mijn nummer overgezet kon worden. (Normaal duurt dat minimaal 5 werkdagen).
Helaas was deze nieuwe profider niet te bereiken, want het was ondertussen al na 17 uur. Teruggebeld naar Simyo; waren zij ook niet meer te bereiken.
Een dag later is het hemelvaart en werkt er ook niemand bij de servicedesk.
De dag na hemelvaart, 1 juni 2014, zit ik dus zonder telefoonabonnment en ben ik mijn telefoonnummer die ik al sinds 1997 heb kwijt.
Weet iemand welke actie ik kan ondernemen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.