Acht maanden lang gebruikte ik Norman Virus Control dagelijks zonder enig probleem. Deze week kreeg ik de melding dat de verificatiesleutel ongeldig is. Mijn verificatiesleutel leek correct te zijn ingevuld, hij werkte immers acht maanden lang en je vult zo'n sleutel een keer in en dan blijft hij in het geheugen staan. Via de FAQ-pagina van Norman werden een aantal mogelijke oplossingen aangegeven, met als laatste mogelijkheid het opnieuw installeren van de software. Niets hielp.
Volgens de documentatie van Norman kan ik technische assistentie krijgen via een 0900-nummer a 80 cent per minuut. Dat verdom ik, dus een e-mail gestuurd naar Norman. Na twee dagen kreeg ik antwoord. Norman blijkt, als een louche huisbaas die stiekem de sloten vervangt en geen sleutels aan de bewoners levert, de verificatieprocedure gewijzigd te hebben. De verificatiesleutel moet nu ingegeven worden in hoofdletters (met CapsLock uit, maar dat vertellen ze er niet bij) en om de vijf karakters een scheidingsstreepje.
Heel fijn dat ze me dat achteraf even vertellen, terwijl ik een keurige licentie heb met mijn e-mailadres in hun databestand.
Kan ik nog meer problemen verwachten met Norman?