BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nieuwe klant van KPN en nu al spijt!

Bijdrage door gebruiker
18-10-2010
2 reacties
In April van 2010 heb ik bij T-Mobile een iPhone aangeschaft met bijhorend abonnement. Zoals elders op dit forum te lezen is, zijn er heel veel problemen met het T-Mobile netwerk, dus na veel schrijven en bellen zijn ze akkoord gegaan met een ontbinding van het contract.

Eindelijk...!! En dan nu snel overstappen naar KPN, want dat is tenminste een degelijk netwerk. Online op de website van KPN een SIM-only pakket aangevraagd met onbeperkt internet, nummerbehoud en een flinke belbundel.

Na 4 dagen werd het pakketje thuis afgeleverd met een mooie instructie over hoe de SIM in gebruik te nemen. Netjes de handleiding gevolgd en jawel, het werkte allemaal in één keer. Na 5 dagen maar eens de KPN klantenservice gebeld om te vragen wanneer mijn nummer overgezet zou zijn. "Dat duurt 10 werkdagen. En tot die tijd zou ik uw telefoon niet gebruiken, want u betaald de volle mep voor alles wat u gebruikt" vertelde de medewerker.

Dat klonk mij vreemd in de oren, maar voor de zekerheid toch maar snel alle functies voor mobiele data uitgezet. Daarna de algemene voorwaarden doorgelezen....niets te vinden. Op de website dan? Ook niets te vinden. De handleiding dan....of de brief? Nergens informatie over dit vreemde verschijnsel. Toen maar even op internet gezocht en daar vond ik op diverse forums een bevestiging van deze vreemde gang van zaken.

Het schijnt dus dat KPN wel de SIM levert, maar het abonnement nog niet actief maakt, totdat het nummer geporteerd is. Alles wat je voor die tijd gebruikt, wordt afgerekend met "buiten bundel prijzen". Deze informatie is echter nergens te vinden en KPN doet dus zeker niet haar best om klanten hierover te informeren.

Voor de zekerheid dus ook maar eens ingelogd op "MijnKPN" om te zien wat de schade was. Bellen viel mee, slechts 4,36 EURO. Maar data...?!?!?! 7,13 MB...??? Ik heb sinds ik mijn iPhone heb gemiddeld 10MB per maand verbruikt en nu 7 MB in 5 dagen?? Nou, in ieder geval blij dat nu de data uit staat, want dat zal wel een flinke rekening worden.

Na 3 dagen nog maar eens ingelogd om te zien of er toevallig een status vermelding is over de nummer portering. Helaas...maar wel de raadselachtige informatie dat ik nu inmiddels 12,92MB verbruikt heb! Dat kan helemaal niet, want mobiele data staat volledig uitgeschakeld!

Maar eens de klantenservice van KPN gebeld over status van nummerportering en data verbruik. Aan de telefoon leg ik uit dat T-Mobile het nummer inmiddels heeft vrijgegeven. Desondanks vindt de portering pas over 2 weken plaats...3,5 weken na de aanvraag. Op de vraag of ik iets kan doen om dat sneller te laten verlopen is het antwoord in ieder geval duidelijk: "Nee."

Over het data-verbruik kunnen ze nog niets melden. Ik zal moeten wachten op de factuur en dan vragen om een specificatie.

Mijn vragen:

- Mag KPN zomaar een SIM leveren en het abonnement pas in laten gaan na nummer portering zonder mij daarvan degelijk op de hoogte te stellen? (en mij dus opzadelen met een flinke rekening)

- Is KPN verplicht om mij een specificatie te leveren van de bijna 13 MB die hun straks aan mij gaan factureren, waarvan ik 100% overtuigd ben dat dit niet kan?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.