BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nieuwe codering Canaal Digital

Bijdrage door gebruiker
03-04-2009
3 reacties

Hallo allemaal,

Kanaal Digital is met een nieuwe codering begonnen waar blijkbaar een hoop sattaliet ontvangers niet mee overweg kunnen. Zo ook het geval bij mijn broer, die dezelfde ontvanger heeft als ikzelf namelijk de SAB Explorer Cisc. Dit apparaat heeft altijd goed gewerkt, nooit geen problemen met decodering van Canal Digitaal signalen.

Nu de nieuw codering is ingevoerd heeft mijn broer een nieuwe smartcard gekregen (ik heb hem nog niet) en sinds dien geen beeld meer, hij heeft contact gezocht met de klantenservice A € 0.70ct per minuut, en na 9 minuten kreeg hij te horen dat hij maar een door Canal Digitaal gecertiviceert ontvager moest aanschaffen.

Ik vind dit werkelijk schandalig, maar ik vraag mij af of dit wel zomaar mag? Canal Digitaal verplicht ons min of meer om een ontvanger te kopen van een door hun gekozen merk(en), want opzeggen kan volgens hun pas in 2010.

Dus om mijn basispakket van ik dacht €9.95,- per maand te kunnen gebruiken moet ik eerst weereen nieuweontvanger kopen van een paar honderd Euro.

Mag dit zomaar?

Groeten

Edwin Heesbeen

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.