BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

"niet thuis" ofwel "not @home"

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
14-05-2006
  •  
1 antwoord
  •  

Wij hebben een probleem met een @home abonnement. Deze is aangevraagd omstreeks augustus 2004 op een adres waar wij sinds november 2004 niet meer wonen. Het installatiepakket is na ontvangst ongeopend retour gezonden naar @home. Door het terugsturen hiervan gingen wij ervan uit dat daarmee het abonnement ook opgezegd zou zijn. Niet dus

Vraag: Zit de aanbiedingsbrief met Proef@Home Overeenkomst in het installatiepakket. Kan iemand hierop een antwoord geven.

Eind 2004 bleek dat er kennelijk bij @home niets ontvangen was. Hierop mailden wij @home met de mededeling dat wij verhuisd waren en dat wij het abonnement opzegden omdat wij intussen verhuisd waren.@home stuurde een remail waarvan wij het bestaan niet wisten tot op vandaag.

Het hele jaar 2004 niets meer vernomen van @home. Ineens einde 2005 kregen wij een schrijven van een gerechtsdeurwaarder om een bepaald bedrag aan Essent te betalen. Dit bedrag kunnen wijniet thuis brengen. Hen in kennis gesteld van onze bevindingen, waarna er een briefwisseling ontstond die tot op heden voortduurt.

Er zou van een girorekening een bedrag gestort zijn, terwijl wij geen girorekening hebben. Erheeft nimmer een automatische incasso plaats gevonden voor het abonnement.

De gerechtsdeurwaarder stelt iedere keer de eis, dat wij binnen 5 dagen een bepaald bedrag moeten betalen. Nu willen wij in onze brief aan hen ook een termijn stellen waarbij zij moeten reageren. Heeft dit nut.

Wie heeft hiermee ervaringen en wat heb je dan gedaan.

Nico Smulders

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.