De hele ellende is begonnen doordat er - kort na de invoering van factuur-on-line - een betalings-achterstand was ontstaan. Dat kwam overigens doordat UPC GEEN mailtje stuurde om er op te attenderen dat er een factuur was.Toen we hier achter waren gekomen moest on-line de factuur worden bekeken om te weten hoeveel UPC in rekening had gebracht; dat lukte niet.Al vaker heb ik een nieuw wachtwoord moeten vragen aan de helpdesk omdat een wachtwoord niet meer werkte. Maar de helpdesk mocht niet helpen omdat er een betalings-achterstand was. Maar ik wil juist naar mijn pagina's om te weten hoeveel ik moet betalen! De helpdesk (meestal ingehuurde callcenters en heel vriendelijk) mocht niets voor mij doen. Uiteindelijk ben ik achter het bedrag gekomen en heb dat direct (per telebankieren) overgemaakt.De behandeling is heel vriendelijk maar niemand mag iets, ook niet doorverbinden naar iemand moet beslissingsbevoegdheid.Ik ben er nog niet achter hoeveel afdelingen UPC heeft, maar per definitie lijkt elke brief verkeerde geadresseerd te zijn.Op een opzegging wordt niet gereageerd, ook niet toen ik had ontdekt dat dat naar de afdeling Retentie in Capelle a/d IJssel moest.Het lijkt er op dat een beleid wordt gevoerd van niet-reageren en verwarring zaaien. Afgezien van mijn gevoel van machteloosheid wil ik deze zaak oplossen.Vraag: is de nieuwe wet op de opzegtermijn van internet-aanbieders inmiddels gepubliceerd in de Staatscourant en van kracht geworden?Zo ja, per welke datum?Ik kan dan per aangetekende brief opzeggen onder verwijzing naar deze wet.UP-zielig