Beste,Hieronder beschrijving van de situatie.Graag zou ik horen wat ik het beste kan doen?Heb reeds de ombudsman ingelicht, maar ik ben bang dat dat nog wel even gaat duren voordat ik daar wat van hoor. En zoals onderaan de beschrijving staat, aangezien ik IT-er ben en een eigen bedrijf heb is de computer van groots belang en kan dus geen geld verdienen zolang deze het niet doet.Anyway hoor graag wat ik het beste kan doen.Vriendelijke groet,Jason de Ridder----
28 december 2007, (actie) computer gekocht bij MyComAlkmaar. Ik heb hier 2 GB geheugen bij geplaatst. Wat niet zou werken op debestaande Windows Visa Ultimate installatie. Dit heb ik toen terug gebrachtnaar 1 GB.
Hier begon het eerste probleem. Ik kreeg zo af en toe een'bluescreen', de oorzaak volgens mij was dat het moederbord het niet goed deed.Volgens MyCom deed het RAM geheugen het niet. Dit is dan ook vervangen en konde PC weer na een halve dag ophalen.
Thuis gekomen merkte ik dat de computer erg langzaam was endat videoprocessing heel erg slecht was. Het kon zijn dat de onBoard videokaartslecht was. Dus heb ik ervoor gekozen om er een nVidea videokaart te plaatsen.Dit werkte niet en heb drie andere kaarten geprobeerd. Computer terug gebrachtnaar MyCom. Hun hebben meerdere kaarten geprobeerd en de computer uiteindelijkteruggegeven met een ATI-videokaart van 512 MB á € 180,-. Welke ik gewoon hebbetaald.
Op dit punt leek de computer goed te werken...
Doch het geluid stotterde. Ik heb, in de veronderstellingdaarmee het probleem op te lossen een Icidu 7.1 geluidskaart bij geplaatst á €20,-. Dit mocht niet baten en heb de PC weer bij MyCom afgeleverd op 1 maart2008. De oorzaak bleek toch dat het moederbord niet werkt. De reperatie duurdevijf weken (vanwege personeel te kort). De volgende elementen zijn vervangen:mainboard, geheugen en CPU.
Maar ook dit mocht niet werken. De PC loopt vaak vast enstart steeds opnieuw op. Een aantal DLL-fouten. MyCom heeft de computer weerteruggenomen en reactie na reperatie:
"De fouten die de klant aangaf, hebben wij niet kunnenvinden. De DLL fouten die de klant heeft gehad waren fouten die voornamleijknaar voren komen in Windows als er met een webcam wordt gewerkt. Softwarefouten dus. De HD kan ook niet door de vorige behandeling stuk zijn gegaan, diekans is heel klein. Daarom hebben wij de HD ook getest en deze is oke. Wijhebben de hardeschijf met een ander merk vervangen omdat de klant dat graagwilde. Ook hebben wij weer het mainboard vervangen voor een beter type met eenintel chipset om het systeem nog stabieler te krijgen. Nu is bijna allesvervangen aan het systeem, behalve de kast, het systeem is getest en werkt naarbehoren. Er zitten warrenty stickers op de kast, omdat wij zeker willen wetendat het systeem goed blijft draaien zonder dat hij open gemaakt wordt."
Het systeem heeft een paar weken stabiel gedraaid, maar naenige tijd kreeg ik weer fouten en een onstabiel systeem.
Omdat ik in de veronderstelling was dat MyCom alles heeftgedaan wat in hun macht lag, heb ik een andere versie van Windows gekocht (XPProfessional) á € 400 (!!!!!). Toch krijg ik nog steeds dezelfde fouten.
Ik heb nu rond de € 1300,- uitgegeven aan een computer dieaanvankelijk € 599,- kostte. En nog steeds werkt deze niet.
De computer heb ik nodig aangezien het mijn enigeinkomstenbron is.