BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

naam op abonnement ander bankrekeningnummer

Bijdrage door gebruiker
22-07-2011
148 keer bekeken
95 reacties
Beste Kassa,

Mijn dochter van 18 heeft een mobiel abonnement afgesloten op haar naam met het bankrekeningnummer en adres van haar vriendinnetje van 17 die nog minderjarig was en dakloos op dat moment. Dit om haar vriendinnetje te helpen zodat ze bereikbaar was.
Dat vriendinnetje dat wij onderdak verschaften is vertrokken naar een ander adres kort daarop.
Ongeveer drie maanden later ontving mijn dochter via een incasso bureau een rekening van 1125,00 euro, op zeer korte termijn te betalen.
Haar vriendinnetje kan niet betalen en weigert dat ook.
Ze heeft een voogd waar we nog geen contact mee gehad hebben.
Mijn dochter heeft ook geen inkomsten, ze zit nog op school.
Ik ben alleenstaande ouder.

De KPN winkel wilde eerst geen abonnement verstrekken omdat naam en bankrekeningnummer niet overeen stemden. De medewerker heeft bij een hernieuwt mondeling verzoek een uitzondering gemaakt.
Is mijn dochter aansprakelijk voor die rekening?
Heeft KPN een fout gemaakt door de wettelijke bepaling van overeenstemmen van bankrekeningnummer met identiteit te negeren?
Is er een mogelijkheid de vriendin aansprakelijk te stellen, degene die de werkelijke kosten gemaakt heeft?

Vriendelijke groet,

Inglems

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.