Een week of 5 geleden kreeg ik mijn nieuwe MSI laptop binnen. Een mooie laptop van meer dan €2000,00 euro, maar zag er helemaal gaaf uit en werkte super!
Hij werkte een halve dag super om precies te zijn. 's Avonds was de laptop al niet meer aan te krijgen en leek alleen het power lampje het te doen.
Na contact te hebben gehad met MSI adviseerde ze mij om bij MSI een RMA aan te vragen zodat de laptop gemaakt kon worden. Omdat MSI mij dit adviseerde heb ik braaf een RMA aangevraagd en mijn laptop dezelfde dag nog door UPS laten ophalen.
De laptop ging naar Barendrecht voor een doodgewone RMA. Dat wil zeggen dat de laptop binnen 10 dagen bij terug zou zijn. Al snel bleek dat ze bij MSI allemaal niet zo snel zijn. De laptop werd namelijk 7 dagen na aankomst in Barendrecht pas tot DOA (Death on arrival) verklaart.
Na contact te hebben gehad met MSI over de gang van zaken van een DOA legden ze mij uit dat de laptop nu naar Polen moest om daar nogmaals onderzocht te worden. De complete DOA-procedure zou nu nog 2 weken gaan duren. Dit is naar mijn idee al veels te lang voor een laptop van een halve dag oud!
Inmiddels ligt mijn laptop al 3,5 week in Polen en is er nog helemaal niks mee gedaan. €2000,00 euro uitgegeven, meer dan 20x mail en telefonisch contact en ik ben nog helemaal niks wijzer.
Bij de Nederlandse RMA-support van MSI neemt een man met Frans accent op met Bonjour! Hij verstaat maar de helft en verteld mij keer op keer geen nummer te hebben van een contactpersoon in Polen die meer weet van mijn laptop. De RMA afdeling is in Nederland gewoon bereikbaar maar zodra het gaat om een DOA heeft niemand daar een naam of email van.
Daarna maar eens hard opzoek gegaan naar een contactpersoon in Polen die de Nederlandse taal machtig is. Toen ik die gevonden had en zij mij vertelde dat er in Polen wat mis was gegaan maar dat ze procedure gewoon aan het volgen waren zakte mijn broek werkelijk af. Ook snapte zij het probleem niet.
Inmiddels ben ik er achter dat ze in Polen schijt hebben aan jou als klant en dat het ze helemaal niet uitmaakt dat jij je laatste centen in een laptop hebt gestopt met hun naam er op. Elke dag bel ik om te vragen of ze al iets weten en vraag ik ze om mij een status te mailen. Ook daar hebben ze moeite mee aangezien ze alles in hun eigen tempo willen doen.
Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat je eigenlijk helemaal geen laptop van MSI moet kopen. Zolang het werkt is het allemaal prima maar als er stukken aan komen ben je verder van huis dan je ooit was.
Zijn er meer mensen met deze ervaring of ben ik nou echt de enige?