Hallo Allemaal,
Ik heb daarnet een bijzonder telefoongesprek gehad met de klantenservice van Tele2. Ik ben al jaren klant bij Tele2 en onlangs wilde ik mijn contract verlengen.
Op 31 decemeber 2011 had ik de klantenservice gebeld en hun om een aanbieding gevraagd om mijn contract weer voor een jaar te verlengen. Ik heb een 4Mbit Internet + Telefonie contract, omdat onze wijk niet sneller kan. Hierbij heb ik een mooie aanbieding gehad en met een bandopname de overeenkomst vastgelegd.
Nu einde van januari zie ik op mijn rekening dat mijn maandelijkse bedrag niet gewijzigd is. Ik ben dus weer gaan bellen met de klantenservice, echter deze wist niets terug te vinden van de afspraak gemaakt eind december. Bij de vraag of ik bevestiging had gekregen via de post of email moest ik nee beantwoorden.
De persoon in kwestie probeerde de overeenkomst opnieuw in het systeem te zetten, echter dit kon hij niet, omdat simpelweg Tele2 geen abonnementen meer aanbiedt in mijn straat! Ik heb overigens momenteel gewoon internet en telefonie van Tele2... maar als ik nu als nieuwe klant Tele2 zou willen dan is dit niet mogelijk.
Zijn vermoeden is dus dat de afspraak die ik heb gemaakt in december gewoon gedelete is en dus niet uitgevoerd is/zal worden. In de Voorwaarden van Tele2 staat wel dat zij ieder aanbod doen onder voorbehoud van beschikbaarheid, maar als je al een abonnement hebt, dan zou dat dus geen probleem moeten zijn.
Het advies van Tele2, zeg op en ga naar een andere provider. Persoonlijk vind ik dat een wonderlijk en niet klantgericht advies!
Ik heb mijn twijfels of ik hier bij Tele2 nog iets kan bereiken, juridisch dan, gezien de voorwaarden. In hoeverre is namelijk hier een mondeling contract overeengekomen en is de voorwaarde te omzeilen? Dit vind ik dan ook weer een van die eenzijdige afspraken die dergelijke bedrijven maar al te graag maken.
Iemand advies?