Onlangs is mijn samsung note 3 binnen 1 jaar onherstelbaar defect geraakt wat niet onder fabrieksgarantie valt. Aangezien ik destijds gelijktijdig een abonnement met toestelverzekering bij de kpn heb afgesloten zal dit geen probleem moeten zijn. Echter als er een opvolger van een toestel komt kan de kpn geen dezelfde type meer leveren. Mij werd daarom aangeboden om voor €399,- een gelijkwaardig toestel uit te zoeken uit hun assortiment. Nou gaat dat natuurlijk niet op.met alleen maar nieuwe type toestellen. Enige toestel wat hier voor in de plaats komt is dus de note 4 en of ik er even € 300,- bij wil leggen zonder blikken of blozen. Ik ging hier niet mee akkoord aangezien ik nog geen jaar terug er ook rond de € 700,- voor hebt betaald. En zeker omdat de note 3 nog volop verkrijgbaar is (nu voor €475,-) bij andere aanbieders. Mag de kpn je zo voor het blok zetten? En zijn ze niet verplicht om de waarde uit te keren van een nieuw toestel. En indien niet mogelijk gewoon de opvolger van het type omdat hun de keus hebben genomen om deze niet langer in het assortiment te houden. Ik heb namelijk destijds voor dit toestel een verzekering afgesloten.Wat zijn mijn rechten?