Ik heb zojuist een bestelling gedaan via de online winkel van Vodafone, omdat je dan 100,- webkorting krijgt. Toen begon ik te twijfelen of dit wel goed zou zijn gegaan omdat ik reeds een bestaande gebruiker ben en ik dat nergens kon aangeven. Hierop heb ik gebeld met de klantenservice.
De medewerker die ik aan de lijn kreeg wist mij te vertellen dat die 100,- webkorting alleen voor nieuwe gebruikers is en niet voor mij als bestaande klant. Zowel hij als ik kunnen dit op de website NERGENS terug vinden (maar toch is het zo aldus deze medewerker). Ik ging er vanuit dat deze actie ingegeven is zoals wel meer webacties omdat via het Internet zaken als onroerend goed niet nodig zijn.
Ik kan volgens hem mijn bestelling gewoon door laten gaan alleen heb ik dan wel 2 abonnementen, of ik moest mijn oude opzeggen (reeds meer dan 2 jaar, dus abbo is technisch gesproken afgelopen) en dan had ik alleen wel een nieuw nummer.
Hij had geen zin in discussie, als ik lid werd van de boekenclub kon ik ook gratis dingen uitzoeken. Als bestaande klant had ik ook daar pech. Nergens op de site staat dat dit alleen voor nieuwe klanten is. Waarbij de wet dan volgens mij zegt dat iets wat er in een reclame niet staat er ook niet is.
Iemand een idee hoe dit zit?