Mijn probleem is het volgende.Ik ben Speedlinq-klant geweest en sinds de fusie/overname door Telfort dus Telfortklant. Op 7 juli ontving ik een factuur van Telfort over de maanden juli en augustus. Dit is mijn eerste Telfortfactuur en nu blijkt dat mijn Speedlinqabonnement (ADSL2+ Comfort 20000) is omgezet naar een Telfortabonnement (Telfort internet 20Mb en vast bellen). Nu blijkt dus ook dat de abonnementskosten verhoogd zijn naar 29,95 waar ik vroeger 19,95 betaalde. Uit de tweede factuur blijkt ook dat ik gratis bel naar vaste nummers, waarbij ik bij Speedlinq per gesprek een klein bedrag moest betalen.Ik heb geen bericht gehad van Telfort/Speedlinq dat de abonnementskosten werden verhoogd.
Ik heb bij Telfort geïnformeerd en ze melden dat ik nog steeds het Speedlinqpakket heb en geen Telfort-pakket (wat de factuur m.i. tegenspreekt). De verhoging komt echter doordat "Speedlinq geen netwerkkosten in rekening heeft terwijl dit wel had gemoeten. Door migratie is Telfort hier achter gekomen en wordt het alsnog in rekening gebracht." Telefonisch nog geïnformeerd en toen meldde men mij dat het te maken heeft met het KPN-nummer dat is omgezet naar een VoiP-nummer, waarvoor 10,- per maand moet worden betaald.Ik kan mij echter niet voorstellen dat Speedlinq meer dan een jaar deze fout in stand heeft gehouden, ook omdat Speedlinq het abonnement breed aanbood en niet aan mij persoonlijk. Het omzetten van het KPN-nummer naar een VoiP-nummer zat in het abonnement inbegrepen. En om daar elke maand 10,- voor te vragen vind ik behoorlijk veel.
Mijn vraag: wat kan ik hier tegen doen? Of klopt het wat Telfort zegt?Ik wil mijn oude abonnementstarief weer terug, want er zou niets veranderen volgens de sites van Telfort en Speedlinq.Overigens heb ik een opzegtermijn van 1 maand en kan ik dus snel van Telfort af. Ze bieden in mijn regio echter het meest voordelige abonnement, dus overstappen kost me maandelijks meer.