BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

meer dan 700 emails

Bijdrage door gebruiker
19-09-2007
25 reacties

Sinds gisterenavond krijg ik bij het checken van inkomende email honderden mailtjes binnen. Ze zijn allemaal geadresseerd aan emailadressen eindigend op mijn domeinnaam (@MIJNDOMEIN.tmfweb.nl). Maar alles wat voor @ staat is mij volledig onbekend. Het zijn dus niet door mij aangemaakte emailadresen, maar alles wat naar @MIJNDOMEIN.tmfweb.nl wordt gestuurd komt bij mij in m'n inbox.Het betreffen allerlei soorten mailtjes, maar het zijn voornamelijk berichten met Engelstalige onderwerpen waarin staat dat het een reactie op een eerder vanaf het gebruikte emailadres verzonden bericht is of een bericht dat er iets mis is gegaan met verzending (delivery failure). Oh, en er zit bijna altijd wel een attachment bij.De grap is dat ik de emailtjes naar dit domein (of hoe je dat ook noemt) alleen via mijn Outlook Express kan ontvangen. Op de één of andere manier wil het mij al jaren niet lukken om de instellingen zo in te stellen dat ik ook via Outlook Express kan verzenden. Verzenden van email doe ik daarom altijd via internet. Het lijkt mij dan ook niet mogelijk dat mijn computer geïnfecteerd is met het één of ander dat vanuit mijn mailbox aan het spammen is. Of wel? Wie weet hoe dit kan komen? En beter nog: hoe ik het kan stoppen? Overigens krijg ik dit soort mailtjes elke dag wel, maar het zijn er meestal maar een paar. En uiteraard open ik ze nooit.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.