In november 2009 heb ik een netbook van het merk ASUS (EEEPC) gekocht bij de Mediamarkt à € 255,00.
Onlangs (Februari 2010) is er schade ontstaan aan het display waardoor deze niet goed meer functioneerd. Ik ben terug gegaan naar de winkel waarbij zij aangaven dat de schade niet onder de garantie zou vallen indien deze is ontstaan door val/stoot schade of waterschade.
Aangezien ik weet dat dit niet zo is had ik vertrouwen in een passende oplossing vanuit de mediamarkt.
Inmiddels heb ik een brief ontvangen van de mediamarkt dat de computer is gecontroleerd door Asus en dat de servicedienst van Asus heeft geconstateerd dat de schade is veroorzaakt door externe druk en dat dit "helaas" niet onder de garantie valt.
Hierbij heb ik het gevoel dat asus en mediamerkt zich hiermee gewoon makkelijk van af proberen te maken en de reparatiekosten (à € 202,30!) door te sluizen naar de eindklant.
Daarnaast wordt de mogelijkheid geboden om niet akkoord te gaan, maar er dan 60,00 euro ex btw in rekening gebracht wordt voor onderzoekskosten. Echter werd bij de mediamarkt genoemd dat dit 30,00 euro zou zijn! Ook dit is niet eerlijk.
Weet u welke rechten ik hierin nu heb?
Met vriendelijke groet,
Joery den Biggelaar