BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

MB's in rekening gebracht door Tele2 met Bel/SMS bundel

Bijdrage door gebruiker
19-02-2015
12 reacties
Sinds april 2013 heb ik een abonnement bij Tele2 voor SIMonly Bel/SMS 100.

Naar aanleiding van een hogere factuur op 25 april 2014 (namelijk € 14,93 in plaats van € 5,00) door in rekening gebrachte MB’s, heb ik Tele2 op 6 mei 2014 gebeld en laten weten dat ik geen gebruik wenst te maken van internet MB’s. Een medewerker van Tele2 heeft mij telefonisch instructies gegeven om de instellingen in mijn telefoon zo in te stellen dat alle internet-netwerken, behalve het Wifi-netwerk uit kwamen te staan (het internet kan vanuit Tele2 niet worden geblokkeerd. Dat staat gewoon standaard aan).

Op 23 december 2014 kreeg ik een SMS van Tele2: u nadert uw kredietlimiet. Voorkom afsluiting, neem a.u.b. contact op met Tele2.
Waarna ik direct telefonisch contact met Tele2 heb opgenomen. Van een medewerkster begreep ik tot mijn grote schrik en verbazing dat er twee facturen openstonden van € 170,34 en € 260,88. Er bleken weer internet MB’s in rekening gebracht te zijn. Toen ik de medewerkster liet weten dat ik een bel/sms bundel heb, geen gebruik wens te maken van internet en dat ik dit al eerder heb aangegeven, beloofde ze me dat ze een verzoek zou doen bij de financiële administratie voor een vergoeding.

Na diverse telefoontjes met de klantenservice en een aantal maal afgesloten te zijn, kreeg ik uiteindelijk voor de factuur van € 170,34 een vergoeding van € 150,00.Een vergoeding voor de factuur van € 260,88 werd uiteindelijk afgewezen, ondanks toezegging van een medewerker dat ik ook voor deze factuur een vergoeding zou krijgen (ze ging zelfs haar best doen om de factuur ‘tegen te houden’).

Met de afwijzing van een vergoeding voor de factuur van € 260,88 ben ik het niet eens.
Ik begrijp dat het internet bij Tele2 standaard aanstaat bij klanten die een bel/sms bundel bestellen en dus ongevraagd internet kunnen gebruiken.

Heb ik niet veel te laat een waarschuwing ontvangen voor het overschrijden van mijn kredietlimiet? Ik kreeg pas een SMS bericht toen er een totaalbedrag van € 431,22 openstond van de maanden november en december 2014 (dit terwijl ik een maandabonnement heb van € 5,00 per maand).

Hoe is het mogelijk dat ik bij Tele2 geen lager kredietlimiet kan krijgen (bijv. € 20,00) dan het minimale van € 250,00 om onplezierige verassingen in de toekomst te voorkomen?

Helaas lukt het mij niet om de financiële administratie van Tele2 te bereiken om tot een oplossing te komen (medewerkers van de klantenservice kunnen mij niet doorverbinden en enkel een terug-bel-verzoek doorgeven). Ook op het Forum van Tele2 is tot nu toe nog niet gereageerd.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.