Op 8 september 2005 een HP PC Pavilion Windowx XP inclusief 7"monitor en Lexmark all-in-one printer P 6250 aangeschaft bij Harense Smid katelenplein te Eindhoven. Met de lexmark printer ondervond ik al snel problemen met printercassettes die niet werden herkend, of printer niet geinstallleerd. Hiervoor een aantal keren teruggeweesd bij Harense Smid, nieuwe cartridge gekocht, werd echter plots niet door software herkend. Dit was echter een gewijzigd type inmiddels aanbevolen door Lexmark. Kortstondig printen, scanner werkte niet, herkende hetgeen erop geplaatst werd niet. Volgens harense Smid kontakt opnemen met Lexmark, kreeg een bandje te horen contact opnemen via website. Dit was echter niet mogelijk werd weer naar harense Smid en vice versa verwezen. Om een lang verhaal kort te maken, heb ik een waardeloze printer van ca 150 euro, en de gaerantie is inmiddels verlopen.
Men wil de printer wel naar naar Lexmark opsturen en zijn de kosten voor mijn rekening. Wat kan ik nu nog doen? Heb hier lang voor moeten sparen, heb zomaar geen geld op de plank liggen voor een andere printer. Bij Harense Smid zeggen ze dat dit ook zo bij HP en Microsoft of andere hardware verkopende bedrijven toegaat.
Met vriendelijke groet,
Frans van Zuiden
P.S. Heb Harense Smid op voorspraak van Consumentenbond ingebreke gesteld per aangetekend schrijven. Maar hun baas zegt dat zij mij "gratis"cartridges hebben verschaft, wat echter niet waar is.