Ik heb in april een laptop bij de Lidl gekocht.(1500 eur) Na korte tijd was scrollknop van het touchpad kapot. Deze is gemaakt door Targa (was ik de laptop een paar weken kwijt) maar bij terkomst bleek dat het beeldscherm niet helemaal recht erop gezet was. Dit was echter niet storend, dus daar heb ik geen melding van gemaakt. Korte tijd daarna was de scrollknop opnieuw kapot. Ik heb daar melding van gemaakt en ook direct gemeld dat ze dan het beeldscherm er goed op konden zetten. Targa heeft daarop gereageerd met een brief dat ik het maken van het beeldscherm zelf moest betalen. Daar ben ik niet mee accoord gegaan en Targa heeft de laptop teruggestuurd. Inmiddels was ik mijn laptop alweer een aantal weken kwijt.
De laptop kwam ongerepareerd terug, dus ook de scrollknop, dievolgens Targa wel onder garantie valt, was niet gemaakt. En het beeldscherm was er nog slechter aan toe dan voorheen. Ik heb hier dirct melding van gemaakt bij Lidl.
Na veel gedoe, brieven sturen en telefoongesprekken, zegt Lidl toe dat ik een brief ontvang waar zwart op wit staat wat er gaat gebeuren met de laptop. De dag erna ontvang ik een brief van het hoofdkantoor waarin staat dat de garantie is vervallen omdat ik de eerste keer geen melding heb gemaakt van het scheve beeldscherm.
Inmiddels is ook de aansluiting voor de adapter beschadigd, de laptop laadt niet altijd op. Volgens de bedrijfsmanager van Lidl moet het probleem opgelost worden.
Vorige week heeft de rayonmanager mij toegezegd dat ik mijn geld terugkreeg als ik de laptop op vrijdag langsbracht. Ik heb vrijdag de laptop meegenomen, maar toen werd mij verteld dat alles gecontroleerd moest worden aan de hand van een lijst. De rayonmanager, die er toen niet was, moest dat zelf doen, dus ik moest maar op maandag terugkomen.
Na gebeld te hebben op maandag bleek dat de rayonmanager pas op dinsdag aanwezig was, dus ik kon dinsdag langskomen. Dinsdag werd ik echter met een kluitje in het riet gestuurd, de rayonmanager gaat Targa bellen, want hij vind dat Targa het moet oplossen.
Inmiddels blijkt dat ik naar het hoofdkantoor van Lidl moet bellen zodat zij kunnen regelen dat Targa de laptop weer gaat maken. Inmiddels heb ik al 5 weken een laptop die de halve tijd niet werkt en ben ik de laptop straks weer een aantal weken kwijt. En is ie dan gerepareerd als ik hem terugkrijg?
Ik vraag me af of ik Lidl niet kan verplichten om het geld terug te geven aangezien de rayonmanager me dit mondeling heeft toegezegd? Ik heb namelijk niet echt veel vertrouwen in Targa en mijn laptop is nog geen jaar oud, al heb ik hem misschien3 maanden helemaal werkend gehad.
ALvast bedankt,
Claudia