BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

laptop reparatie

Bijdrage door gebruiker
17-07-2012
15 reacties
Garantie op reparatie laptop

Ik heb een nogal ondoorzichtig probleem en ik hoop dat iemand er zijn of haar licht over kan schijnen.

Een aantal maanden geleden ging mijn twee jaar oude laptop kapot. Uiteraard moest dat nét gebeuren nadat mijn garantie was verlopen, maar ik heb de laptop toch laten repareren bij de fabrikant. Zo hebben ze daar onder meer het moederbord vervangen.

Maar nu het probleem. De laptop toont vier maanden na de reparatie kuren en het heeft er alle schijn van dat het moederbord wederom niet goed functioneert. Zoals verwacht wijst men nu op de garantie die men op een reparatie geeft, namelijk een periode van drie maanden. Ik ben echter van mening dat je van een vervangen onderdeel meer mag verwachten dan een levensduur van drie maanden. De fabrikant kan anders wel de originele hoogwaardige maar kapotte onderdelen in mijn laptop vervangen met onderdelen van lagere kwaliteit, of met onderdelen "waar wat mee is". Tegen de tijd dat het defect naar voren komt, is de garantie afgelopen en kan de klant naast de gebruikelijke onderzoekskosten wéér de volle mep van vervanging betalen.

Mijn vraag luidt dan ook: weet iemand wat mijn rechten zijn in deze kwestie?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.