BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Laptop Garantie

Bijdrage door gebruiker
04-01-2006
2 reacties

Ik heb voor mijn studie een Acer Aspire 1660WLM gekocht, van een bedragvan 1500,- Ik heb deze een jaar goed kunnen gebruiken. Alleen is delaptop nu defect na 14 maand, terwijl ik 12 maand garantie heb. Hij wilniet meer opstarten. Als de laptop al aan gaat geeft hij even beeldvoordat hij vastloopt. Alles is al uitgesloten voor reparatie. Ik belacer op, en ze zeggen vrolijk, dat hij buiten de garantie valt, en datik maar met IMD contact moet openemen voor een reparatie. Na eenvoorgaan de prijsopgave te ontvangen te hebben van +- € 300,- ga ikhiermee akkoord, ik kan tenslotte niet zonder de laptop voor mijnstudie (communicatie en multimedia design). Hij word op 9 decemberopgehaald. Ik ging gisteren om 3 januari maar eens polshoogte nemen watde status van mijn laptop was. Ze zeiden dat ze me een nieuweprijsopgave hadden gestuurd, deze had ik echter niet ontvangen, nanogmaals deze verstuurd te hebben kreeg ik de schrik van mijn leven.Voor de reparatie moest ik € 707,21 neertellen. Hij zou dan naarEngeland worden gestuurd en zou ik hem nog eens 12 weken kwijt zijn. Ikben het hier echter niet mee eens, want voor dat geld kan ik al eenaardige nieuwe kopen. Mijn vraag: Moet ik hier zomaar mee eens gaan? Of kan ik aanspraakmaken op de "verwachte levensgarantie" ? Want 14 maand oud is niet echtoud voor een nieuwe laptop. Graag jullie reactie's/meningen hierop. Michel Beld

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.